Gå til innhold

Omregistrering av minibuss til personbil evnt. andre løsninger!

Ranger emnet

Mariofrans

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå googlet meg halvt ihjel og enda litt til for å finne ut om det er mulig å omregistrere en minibuss til personbil uten at det koster en formue. Grunnen til at jeg har lyst til å gjøre dette er fordi vi er 7 gutter som skal ha en russebil/van, og synes det blir litt smått med en trang caravelle hvor man bare kan sitte å høre på anlegget i bilen mens man kjører rundt.

Vi har tenkt tanken å kjøpe en campingvogn å henge etter en eller annen trekkvogn, da en bobil med 7 seter er vanskelig å oppdrive uten å betale en formue. Problemet her er da at man ikke kan sitte i campingvognen mens man kjører, og da blir det lite med "rulling". Å både ha campingvogn og en van som kan trekke campingvognen + van med godt annlegg kan bli dyrt..

Vi fant en Iveco Daily som hadde 9 seter og var registrert som personbil og kunne kjøres med førerkort B. Uheldigvis ble denne solgt før vi rakk å få ut fingern. Jeg kom da på tanken å kjøpe en minibuss som har totalvekt under 3500kg og deretter fjerne seter, slik at den kan registreres som en personbil. Om jeg har googlet riktig så er dette MYE billigere om bilen er mer enn 10 år gammel. Hva tror dere, kan det være noe å satse på?

Å sette inn seter virker som litt mer styr enn å fjerne ihvertfall!

Takker og bukker for all hjelp!

- Mariofrans :)

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link, men det er litt vanskelig å finne ut hva som gjelder. Tror nesten det beste er å ta kontakt med statens vegvesen :)

Det må jo være en grunn til at en C1 er registrert som det, og ikke B..

regge ned er blitt svært vanskelig... men å omregistrere til 9seter bør gå bra.... dersom bilen er typegodkjent som dette.

Har bilen vært regga i norge i mer enn 10 år er dette avgiftsfritt, du betaler bar for selve omreggen, om jeg ikke er helt på jordet et sted rundt 1500 kr... som du likevel må ut med om du skal regge den

Lenke til kommentar
Del på andre sider