MediaSUV Skrevet September 13, 2012 Rapporter Share Skrevet September 13, 2012 Jeg har en 1958- eller 1959-modell B16-motor som trenger ny termostat. Jeg har prøvd Økonomideler (det er en traktor), Biltema, Mekonomen og litt av hvert, men ikke funnet noe som helst. Har noen en god idé til hvor jeg kan skaffe noe sånt? Den lokale Volvo-dealeren har ikke noe til veteraner og måtte bestille fra Sverige, og jeg trenger det litt kjapt. I tillegg koster det jo mye å kjøpe originale greier. SÅ har noen et godt tips til hvor jeg finner noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zappezopp Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Ta en titt på Ebay! Kan kanskje finne noe der :) Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Det har jeg nok prøvd, takk. Svart belte i eBay her... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 2, 2012 Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 Tror nok volvo er plassen å handle, man blir neppe ruinert over en termostat. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet November 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Som du kanskje ser, er den første meldingen i tråden ganske gammel, og jeg hadde hastverk. Så jeg gikk til Volvo igjen en ukes tid etter, og de kunne ikke hjelpe meg. De hadde ikke engang bestillingslister for deler til så gamle biler. De anbefalte veteranbilfirmaer, men jeg har ennå ikke funnet noe. Problemet er at dette er noe som kalles en "dobbeltvirkende termostat", hva nå det kan være. Og det er visst ikke lagervare noe sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 3, 2012 Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 I Sverige finnes det mange som kan levere termostater og de fleste andre deler til gamle Volvo:. CVI Automotive - Termostat, B4B/B16, 80 graders - Reservdelar för Volvo Klassiker Peja Veteranshop.se - Volvo PV 444, 544, Duett Thermostat Billiga Reservdelar Bildelar Volvo Saab -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet November 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2012 Takk! Den nederste er til nyere B16 (86-97), og den nest nederste har ikke rikitig termostat. Men den øverste har, så den bestiller jeg fra! Både termostat og pakning. Så da burde den gamle traktoren være klar til å humpe rundt igjen når snøen kommer. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg