Gå til innhold

Ta hjulstillingskontroll selv? :)

Ranger emnet

Eikaas93

Anbefalte innlegg

Noen mulighet for at jeg kan ta hjulstillingskontroll selv?

Jeg bytta begge bærearmsforingene for 4 mnd siden, + at jeg tok på senkesett.

Nå er det så dårlig vei der jeg bor, at begge foringene er røket igjen,+ at jeg røk bunnpanna for 1 mnd siden også, så dette gidder jeg ikke mer!,Så jeg tenker at jeg rett og slett bare tar på de gammle demperene igjen....Er jo snart vinter igjen å greier!! :)

Jeg vet at det er et stag på hver side jeg må skru på. At jeg kan ta hyssing ifra bakdekkene og fram, for å få det riktig. Jeg har igsp fått med meg at forhjulene skal stå 2mm innover. Sånn at når man gir gass, så blir hjulene rett!!

Kan jeg gjøre dette selv, eller må jeg betale 1250,- for firehjuls laser kontroll??? vil helst slippe!!

Endret av Eikaas93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha verdier og gå ut i fra før du begynner å justere på spissinga. Hvordan skal du komme fram til de uten noe utstyr? Er nok best du leverer den på en skikkelig 4-hjulskontroll da dette går på hundredeler osv.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler fra venstre dekk til høyre dekk, foran på dekkene og bak på dekkene. Når du får lik måling er det ca rett spissing... Finn et punkt på hvert dekk (hvis du har symmetrisk mønster) så måler du.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider