Gå til innhold

Bra og kompakt subwoofer til en rimelig penge?

Ranger emnet

Siss35

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt oss en ny spiller og høytalere til vår gamle 1993-modell caravelle. Bilen skal brukes som familiebil med 4 unger på alderen nyfødt, 2år og 2x 10 år, så plassen blir likevel ikke så stor selv om bilen er det (søskengvogn etc må med). Derfor ønsker vi en løsning som ikke er plasskrevende. Har sett på diverse subwoofere med innebygde forsterkere som kan plasseres under sete, og dermed ikke tar plass fra andre ting. Er det noen som har forslag til en rimelig og grei subwoofer av den typen? Og hvordan vil jeg merke best forskjellen med/uten subwoofer best? Som dere skjønner har jeg ikke mye peiling, men ønsker grei lyd til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok brukt biltema som siste nødløsning på bass. Men hvor mye penger skal du bruke på en bass?

Focal har også en sånn type bass. 3 ganger så dyr, men du får nok over 3 ganger så bra lyd også :)

Edit: Sjekket hva slags spiller og høytaler du har kjøpt i første post nå. Og da vil nok en biltema bass passe perfekt inn :)

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok brukt biltema som siste nødløsning på bass. Men hvor mye penger skal du bruke på en bass?

Focal har også en sånn type bass. 3 ganger så dyr, men du får nok over 3 ganger så bra lyd også :)

Edit: Sjekket hva slags spiller og høytaler du har kjøpt i første post nå. Og da vil nok en biltema bass passe perfekt inn :)

Var spilleren og høytalerne såååå dårlig? ;-) Eller er kanskje denne ett bedre valg?

Endret av Siss35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner bare ikke hva du skal med en sånn høytaler

Hva slags høytalere sitter det originalt i de bilene? Hvorfor ikke bare bytte ut de om de er originale

Høytalerne som jeg allerede har kjøpt mener du? Var for å slippe å skjære hull i dører etc for å montere nye høytalere og for å få lyden litt mer ut i bilen enn i frontruta... De orginale er fra bilen var ny i 1993 og ligger dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo alltids skiftes ut etterhvert hvis de ikke duger. Visste ikke at det var så enkelt å skifte ut. Tenkte liksom det var litt komplisert siden de var bygd inn på øversiden av dashbordet liksom. Men uansett hvor bra høytalere der framme, så vil de vel spre lyden dårlig alene?

Endret av Siss35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fence audio aktiv sub til å ha under setet. Har dessverre ikke prøvd den da spilleren ikke har subutgang.. men den var billig i det minste;)

haha, billig ja. Pappa kjøpte også den. Værste dritten som finnes tror jeg. Da tror jeg biltemas basskasse er bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider