Lovemusikk Skrevet Mars 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 Skrivefeil pga mobil Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Hadde en full dag med skruing i går. Sjekket alle vakumslanger igjen, tok av luftinntaket helt inn til gasspjeldet og sjekket pakningen der. Alt ser bra ut men det er noe som er helt tullete med luft/falskluft. Jeg skrudde ut temperaturføleren på luftinntaket sånn at den får falskluft inn det hullet og det er ikke noe forskjell på motorgange eller drakraften. Det er jo meget rart at det ikke skal bli gale når jeg vet at den får falskluft. Begynner å lure på delvis tett eksos men syns det er rart at den skal gå så pass bra den gjør på høyt turtall hvis eksosen er delvis tett. Jeg startet bilen når gasspjeldet var åpent og det er samme lyd som kommer fra det som når luftinntaket er montert. Når jeg gir kjapt mye gass fra tomgang av er det som det lager en vakumlyd/luftlyd og en hul lyd i eksosen før det kommer litt opp i turtall. Har du denne lyden Lovemusikk? Hvis ikke du har denne lyden må det være noe som skal styre gass spjeldet som ikke virker, eller gass spjeldet som ikke virker som det skal. Har jo testet det med Ross-Tech programmet og det viste ok. Quattro: Har du noen ide om hva det kan være? Lovemusikk: Jeg kjøpte med en lambdapipe på biltema når jeg demonterte lambd og den funket fint. De satt ikke fast, det trodde jeg de ville gjør, så det var en enkel operasjon å bytte de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Åja det finnes noe sånt ja..deven.. men nå har jeg byttet de sondene. Opplevde og at det ikke satt særlig fast ved varm motor. Nei, min lager ikke slik lyd eller napper/rykker. Går fint sånn sett. Kjører nå og skal måle forbruket ved neste fylling. Forbruk før med gamle lamda sonder: 1,25 pr mil. Forbruk etter å ha koblet av ledningene til de 2 lamda sondene ca 1,0 pr mil. Og bilen gikk lettere og dro litt bedre. Forbruk nå gjenstår å se. Oppleves ikke som at den går ytterligere bedre enn uten kontaktene, men vi får se på sikt. Men noe må det jo være hos deg.. Har du testa ny luftmengde måler? Nye plugger? Husker ikke hva du hadde.. ? Noe er det nå i vertfall. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet Mars 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2016 Har koblet fra LMM og mener den ble litt verre, den giret dårligere. Plugger er byttet. Jeg leser av LMM med programmet og den varierer i verdier, vet ikke hvilke verdier det skal være men den varierer. Bilen stopper også når jeg kobler den til igjen når den går på tomgang. Kjente på spjeldet når jeg kom til og det virket tight og fint. Må vel innom Møller får å høre om de vet noe når det er som det er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Hmm ja.. da jeg koblet fra min på tomgang stoppet den til slutt så min virker vel da, vil jeg tro. Går nå fint sånn sett. Er jo en tung bil... Hold oss oppdatert. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Stoppet den når du koblet av LMM? Min stopper ikke før jeg kobler den til igjen! Kanskje ikke den er sånn den skal være, det er jo ikke så stor forskjell på kjøringen om den er koblet til eller den er av. Hvordan er det motoren skal virke når den er koblet fra, skal den få ubegrenset med luft eller er det noe som stopper/styrer luftmengden likevel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Stoppet den når du koblet av LMM? Min stopper ikke før jeg kobler den til igjen! Kanskje ikke den er sånn den skal være, det er jo ikke så stor forskjell på kjøringen om den er koblet til eller den er av. Hvordan er det motoren skal virke når den er koblet fra, skal den få ubegrenset med luft eller er det noe som stopper/styrer luftmengden likevel? Ja den skal det eller nesten stoppe etter som jeg fant ut på nettet. Min stopper til slutt. Altså på tomgang, ta av kontakten og da skal den begynne å gå meget ujevnt og evnt stoppe til slutt. (Tok av hele luftfilterboksen da jeg sku skifte sonder og da gikk den bare under sterk tvil så vitt og hørtes ikke bra ut. Så koblet til boksen igjen for å gjøre eksosen varm) Hvordan og sånt når den er koblet fra, vet jeg ikke.. får vel for mye luft sikkert..? Kan du få låne en ny evnt kjøpe en ny lokalt og få lov å levere den tilbake igjen hvis ikke? Hør med de. Virker for meg da at din luftmengde måler ikke er helt ok. UTEN at jeg har peiling Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet April 1, 2016 Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Jeg skal på verksted i dag å få lese av verdiene på LMM under kjøring. De vet hvilke verdier det skal være og da blir dommen på LMM satt. Håper det er den så slipper jeg mer søking og tenking:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet April 1, 2016 Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Verdiene på LMM er som de skal være. Pussige saker dette. Nå syns jeg den er verre på nykkingen når den er kald enn når den er varm. Fatter ikke hva pokker det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet April 1, 2016 Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Hmm.. jaggu rart... Limer inn fra nettet noen forslag: Ämne: Fixet!Problemet er løst.Vil legge til at feilen antakelig oppstod etter at bilen hadde vært strømløs og motorens styreenhet har vært frakoblet en stund. Bilen var nesten umulig å få opp i fart. Motor orket ikke dra når jeg trykket gasspedal for fort, og stoppet.Jeg foretok en grunninnstilling av gasspjelet, og problemet var løst. Går som en klokke! :-)Oppskriften på å aktivere kalibreringen finnes flere steder her, men legger den til her ettersom mange sikkert kan komme borti samme problem.1) Starta bilen så den kommer upp lite i motor temp. (65grader blir bra)2) Stäng av bilen3) Plocka av batteri polen i 15min2) Koppla på batterit igen, motorn bör vara minst 15grader fortfarande.3) Vrid täningen till första läget dvs det läge då alla lamor tänds i instrument panelen.4) Vänta nu med tändningen på i 30 sek utan att röra gaspedalen eller något annat. Gasspjället gör nu en grundgasinställning. Hvis man lytter i motorrom så skal man høre en summe-lyd når spelet kalibreres.5) starta bilen --------------- Pluggledning går igjen. Ellers må en vel bare prøve å Google. F.eks Google.no og skriv inn Audi nøkker eller prøv å skriv andre ting Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Min bruker literen ca..mulig mer. Må måle litt mer skikelig. Uansett det er for mye. *Forventer 0,8 til 0,7 som normalt på landeveien. Hadde en trimma M5 (3,8L) en gang som lå på 0.8 på frisk landeveisekjøring. Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet April 15, 2016 Rapporter Share Skrevet April 15, 2016 Hadde en tennkabel som jeg brukte til å teste en og en plugg med og det var ikke noe forskjell. Har bestilt meg en time på Møller der de kan feilsøke litt og se om de finner ut av det. Kommer med innlegg på hva de kommer frem til, om de kommer frem til noe..... Lovemusikk reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovemusikk Skrevet April 18, 2016 Rapporter Share Skrevet April 18, 2016 Ligg på over literen og målt nå skikkelig.. akk... Siter AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ Modell:AUDI A6 4B Motor:APS År:1999 Måned:0 Reg. dato:19990609 KW:121 HK:165 Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:195/65 R 15 Hjuldrift:4WD Farve:GRÅ Karosseri:Kombi Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet April 18, 2016 Rapporter Share Skrevet April 18, 2016 Står sikkert i tråden, men var det sånn at bilen bin går som den skal, bunndrag/ytelse osv.. at det er bare at den bruker mye bensin? Når jeg snakket med Møller var noe av det første han nevnte, etter å ha fortalt om symptomer og hva jeg har gjort, at det kan være innsprøytingen. Han hadde vert bort i det før men kunne ikke si om det var det på min bil frø han fikk diagnose på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
??? Skrevet April 18, 2016 Rapporter Share Skrevet April 18, 2016 Min også ligger på over literen, godt over literen. Men jeg har jo dårlig drag og noe nykking som er meget medvirkende her så jeg måler ikke noe mer før etter det er ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.