Gå til innhold

bass kasse str

Ranger emnet

therkildsen

Anbefalte innlegg

har 2 stk http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Subwoofers/Champion+Series/TS-W303F som jeg skal lage kasse til men hvet ikke hvor stor kasse jeg trenger noen her som hvet?

en kamerat mente jeg trengte ei kasse på ca80l med 2 bassrefleks rør i.

det skal spille alt fra kaptein sabeltan til acdc på anleget har skjønt at det også spiller inn på kasse størelsen.

forsterkeren som var planen og bruke er en sån http://www.amazon.com/CW600-4-Channel-Amplifier-Subwoofer-Control/dp/B001RNNWXQ

ønsker så liten kasse som mulig.

vist det har noe og si så skal den bo i en 97mod caravele 8 setter.

så vist noen hvet størelse i liter og hvor stort bassrefleks rør jeg trenger så hadde jeg blitt glad.

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det er free air element. Betyr at elementet er beregna for bruk uten kasse. (bagasjerom som kasse)

Dvs at elementet liker ei stor kasse.

Kvifor har du kjøpt dette elementet?

Er vanligt med monoforsterker til sub. 4-kanals forsterkere er ikkje beregna for sub.

I ditt tilfelle må du justere fram og bak kanalen heilt nøyaktigt for å få det bra. Da trenger du måleinstrument som du ikkje har.

Konklusjon: Ikkje kjøp 4-kanals forsterker til sub

(men brukes berre 2 av kanalene til sub og 2 kanaler til framhøgtalerene skal det gå greit)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja hvet det ikke er det mest idiele men nå er det nå det som liger og slenger her ute i garasjen etter noen dårlige bytte handler.

vist det er noen som vil bytte med meg i noe som er bedre og bruke til og få litt bass i bilen så er det greit det bytter jeg eller om noen har forslag til noe anet som ikke koster mer en max 500kr så er jeg intrisert i å høre om det også.

prøvde den enne subben i en liten 25-30liters kasse her i stad med den forsterkeren og jeg synst det funket greit til mitt bruk så den forsterkeren gir nok til mitt bruk.

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider