Gå til innhold

Trenger nye høyttalere, lurer på noen ting.

Ranger emnet

MortenNilsen1989

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en delebil der spilleren var bedre enn den jeg hadde, den er nesten lik denne bare litt annen front men samme specs

http://www.sony.no/product/usb-bil-cd-spiller/cdx-gt450u

Den klarer å vrenge orghøyttalerene i min BMW E34 så jeg trenger nye, derfor lurte jeg på om http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11505&prodid=2900

er et greit valg eller om jeg må finne noen andre?

Mvh

Morten

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det "vrenger" er fordi forsterkeren i spilleren ikke er sprek nok. Sony spillere har heller ikke noe bra lydkvalitet, så den spilleren ville jeg byttet ut før jeg kjøpte nye høyttalere...

Det settet er greit det, men det hjelper neppe så mye på lyden, og det finnes høyttalere med betydelig høyere følsomhet, noe som er et must med en så svak forsterkerdel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er MYE bedre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743838 men hvis du kan skru så langt opp, så er det ikke rart at det begynner å skurre, du har jo tross alt bare 4x20w rms i spillere, og det er bare hvis du har solide kabler til pluss og jord. Man klarer kanskje å hente ut 4x15w gjennom bilens orginale ledningsnett... Du vil nok ikke kunne spille noe særlig høyere med den pioneer spilleren, men det vil låte vesentlig bedre ;)

E34 er veldig fin å bygge skikkelig frontsystem i, med bra trøkk, så hvis du noen gang skal bruke litt penger på skikkelig lyd, så får du si ifra så skal du få oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg trenger å oppgradere er frontsett/spiller, har nok bass allerede så vil gjerne ha en god oppskrift til bra lyd ja ;)

Men så på spilleren der og vil helst ha USB, gjør alt såpass mye enklere.

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en Pioneer spiller :) 50Wx4 MOSFET gir bra lyd.

Men er du veldig opptatt av lyd kan du da koble høyttalerne til en ekstern forsterker, så får du utnyttet full effekt av høyttalerene.

Ville gått for komponent høyttalere. (f.eks focal)

Her er et eksempel: 50Wx4 MOSFET, (Tilsvarer 4x27W RMS ifølge bilradiospes) Denne har USB og AUX. Grei pris å.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11173&katid=2&id=

Denne spilleren har kun 1 RCA ut da (f.eks til subwoofer), så hvis du skal ha forsterker til høyttalere, og sub, så trengs det en spiller som har flere utganger :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren jeg linket til har USB, så det er ikke noe problem, og den har "nok" linjeutganger.

I en E34 så kan man lage plass til 4" fulltoner der hvor diskantene sitter orginalt, man kan til og med få det til undenifra slik at det ikke synes. Tang band har fulltoner som spiller helt ned i 60hz, og et par sånne sammen med en god 6,5" bass nede ved bena gir skikkelig bra trøkk i frontsystemet. Dette krever da en bra 4 kanals forsterker med delefilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider