Krist90 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 (endret) Har en passat 3b 2000 1.9tdi Skulle igår bytte radiator på bilen. Etter byttet så glemte jeg å koble i en liten elektrisk kontakt framme ved høyre side av fangeren. Merket at bilen gikk dårlig. Koblet i kontakten idag, men bilen går fortsatt dårlig. Kjørte opp en bratt bakke og bilen gikk max 40kmt, hvor den normalt hadde nok greid 70-80. Gir bånn gass, men så stopper den på 3000omd( i oppover bakker), på flaten går bilen i 4-5000 omd men det kommer ingen kraft. Skikkelig dårlig drag i bilen. Virker helt dau. Bilen har ganske ny turbo, så det er ikke noe galt med denne. Noen som kan tenke seg hva det er ? Endret September 24, 2012 av Krist90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Når jeg starter bilen kommer det opp en melding: "service jetzi". Idag når jeg skulle kjøre til jobb, så greide jeg å få bilen til å dra godt, og turtallet lå på ca 4000omd. Altså ingen problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Lettere om du har et bilde av kontakta for det er vel ikke så mye viktig som sitter akkurat der som gjør at den skal gå dårlig. Er vel termobryter til vifta eller lignende? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Nå har jeg nullstilt displayet. Da forsvant "service yetzi". Når jeg gir bånn gass så kommer turtallet opp i 4-5000 omd, men det er ingen kraft å hente. Opp bakker går bilen iallefall dårlig. Som om det ikke er noe drag i bilen. Hva tror dere dette kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Lyser det noen lamper etter at du har brukt den litt da? Lekasje på turboslanger? Ryker svart? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Ingenting som kommer opp. Skjer ingenting synlig heller. Bilen går helt normalt på flater til man kommer opp i rundt 2,5-3000 omd. Da mister bilen alt draget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Sier seg selv at du kødda til noe når du hadde av fronten. Pell det fra hverandre igjen så finner du sikkert feilen. "Service Jetz" betyr at motoren vil ha ny olje og filter. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 Idag når jeg kjørte til jobben så gikk bilen helt normalt. Merkelig.. Får håpe den fortsetter å gå normalt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 (endret) Når jeg kjørte hjem gikk bilen helt normalt, helt til jeg kom til en stor oppoverbakke. Da gikk bilen veldig dårlig igjen. Med dårlig drag... Så fortsatte den å gå dårlig. Så parkerte jeg den og startet opp igjen etter 20min, da virket den normalt igjen. Forstår ikke hva det kan være? Endret September 25, 2012 av Krist90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 (endret) Les ut feilkoder, kan ligge noe der selv om det ikke lyser noe. Edit: Kan være tett egr ventil Endret September 25, 2012 av opelduude Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 kanskje ein vakumslange som ikkje er på plass etter radiatorskift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 slet med å få på slangen nede til høyre på radiatoren. Så kan godt vær at den ikke er skikkelig på. Dette kan godt være problemet? Får ny radiator imorgen, så monterer den til helga. Satser på at det er slutt på problemet etter det. edit: Grunnen til at det skal monteres ny radiator er at tidligere eier hadde mye tetningspulver oppi radiatoren. Og bilen blir varm i oppoverbakker på langturer. Vi bytta radiator sist helg, men det viste seg at det var produksjonsfeil (lekkasje) I den nye radiatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Du merker vel om bilen din hadde kokt og sett det på temperaturmåleren. Bilen skal jo ikke gå dårlig fordi om den ligger på vanlig dritfstemperatur eller litt over. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Eg tenkte ikkje på radiatorslangar der vatnet går, eg tenkte på vakumslangar som styrer f.eks egr-ventil, variabel turbo osv. Men eg veit ikkje kor mykje slikt du har på din motor, er mange utgåvar av 1,9tdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 ok. Tempen på bilen er fin nå. Begynner å koke i oppoverbakker hvis jeg kjører langt med den. Men får ikke testet det nå, da bilen går så dårlig i oppoverbakker. Byttet termostaten, så mulig dette problemet er borte. Her er et bilde av motoren. http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/55-36473-353609-6551/2002passatTDI.jpg Hvilke er vakum slanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.