Gå til innhold

Audi 80 2.0, (abt) 1994, går dårlig når varm

Ranger emnet

morganjuul

Anbefalte innlegg

Min kjære Audi går altså forferdelig dårlig når den er varm. Når motoren er kald, går den forsåvidt rolig på tomgang, ca 1000 omdr/m, og den gir normal effekt når jeg gir gass. Men så snart den begynner å bli varm, starter problemene. Etterhvert som tempen stiger, så rister motoren mer og mer. Så lenge jeg holder clutchen inne og gir gass, ruser motoren som normalt. Men med belastning på motoren, går det svært så dårlig...

Motoren må ha ca 2500 omdr og mere for å klare å øke bilens hastighet, og har effekt opp til ca 4000 omdr. Hvis jeg gir for mye gass, så får jeg ingen effekt, farten senkes, motoren går tungt, og det kan høres ut som om den av og til får ettertenning i potta... Slipper jeg opp til "riktig" gasspådrag, så våkner motoren til igjen, høres normal ut, men fortsatt ikke det store pådraget...

Jeg har skiftet følgende: ( etter¨å ha lest div forumsider)

Den blå tempfølern

Rotor

Fordelerlokk

Coilledning

Plugger

luftfilter

Jeg har også sjekket gummipakningen som ligger under luftfilteret, samt sjeket alle vakumslanger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tilbake igjen.

Skiftet noen vakumslanger, og kjørte en periode m frakoblet lambda. Da er Audi'n så bra som den ikke har vært på lenge, men fortsatt ikke helt ok.Kjøpte ny lambda og koblet til, og da kom den samme hakkingen tilbake, dårlig drag opptil 3000, og ikke no fra 4200.... Uten lambda drar den brukbart fra 2200 og opp til 5500. Nå hører jeg også en skikkelig klikking som høres ut som det er hull i manifoilen el lign... Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider