Gå til innhold

Kjøp av golf 3, trenger tips og råd!

Ranger emnet

Bolf1

Anbefalte innlegg

Hei!

Da skal jeg igjen handle meg en golf 3, prøve å ikke gjøre et bomkjøp.

Har hatt golf tidligere så jeg vet da noe, men hva burde jeg kikke etter i forhold til hva som kan kjøpes og IKKE skal kjøpes?

Det er en 92 mod 1,6 L og gått 192. På bildene ser den veldig fin og clean ut, noe rust er det, men ser bare ut som overflate og han sier det selv at det bare er overflate.

Bilen er også eu godkjent frem til 2014.

"Belief creates the actual fact"

- William James

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kanalene..! :)

Mine er sparklet igjen, og jeg tør ikke åpne for å se.. :)

Ellers er det nok ikke så mye å gjøre, bortsett fra det vanlige.. Sjekk eksteriøret, under gulvmattene (for å se om det er rustet gjennom), sjekk at all dokumentasjon er på plass, og at du har motorkode, girkassekode, fargekode etc.

PRØVEKJØR BILEN, og kjør den HARDT. Full gass, la motoren jobbe skikkelig og kjenn på clutchen.

Kjør i 4. gir i lav fart (ca. 30km/t). Gi full gass (Motoren vil da begynne å dure/putre) og slipp clutchen etter en liten stund. Ha clutchen ute helt til motoren kommer opp i ca. 6000 omdreininger, før du slipper clutchen igjen. Da burde bilen begynne å riste, lage noen ulyder og turtalle burde falle. Hvis ikke er clutchen meget gåen ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør i 4. gir i lav fart (ca. 30km/t). Gi full gass (Motoren vil da begynne å dure/putre) og slipp clutchen etter en liten stund. Ha clutchen ute helt til motoren kommer opp i ca. 6000 omdreininger, før du slipper clutchen igjen. Da burde bilen begynne å riste, lage noen ulyder og turtalle burde falle. Hvis ikke er clutchen meget gåen ;)

Det var voldsomt, trenger ikke gå så hardt til verks for å finne ut om clutchen slurer ;) En rivstart på 2.gir gjør samme nytten :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider