badasstom Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 her om dagen startet ikke bilen å det viste seg at batteriet var på 0.04 volt! så jeg byttet batteri og børster på dynamoen og bilen fungerte kjempe bra, ladet fint og elles ikke noe problem. men i morrest så var det nye batteriet like dødt! damndamn så da festet jeg en varselmåler mellom minus pol på batteriet og bilen, og gikk over alle sikringene for å finne synderen.. men ingen gav utslag!! så no er jeg litt rådvill, og tenkte kanskje noen hadde noen tips til hva det kan være? Bilen er en 1990 mod mercedes e 200 (w124) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Dynamo og starter står med strøm på hele tiden... er ikke 100% sikker, men jeg tror det er veldig vanlig at det er en av disse som pleier å lage slike problemer. I tillegg kan det være at et lys står på hele tiden fordi bryteren er defekt eller ikke påvirket. Kan f.eks. være lyset i bagasjerommet; ser ikke dette når bagasjerommet er lukket. Lykke til med feilsøking! Mvh Movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Hvis du setter ett voltmeter mellom minuspol og polsko, eller enada bedre, ett tangampèremeter på minuskabelen, hva viser det da. Ett kjent problem på disse er at relèet til manifoldoppvarminga brenner seg fast i lukket stilling. Prøv og napp av den litt tjukke ledningen som går inn på plata mellom innsug og topp på sylinder 1(om jeg husker rett), mener du kommer til den framafra, under innsug. Ellers er det mye som kan tappe på disse, mye som står med strøm, eksempel komfortstyreenheten, hjemmelaga kjørelysautomatikk osv. Det meste går via sikringsboks, men ikke alt. Dynamo og starter kan lage noe tull, men det er heldigvis sjeldent. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Hør på Einar, han har peiling! Rådet mitt gjelder nok for litt eldre biler og jeg er som sagt usikker på hvor aktuelt det er. Har faktisk fått samme problemet i fanget på en Nissan Micra i dag, får se hvordan det blir. Mvh Movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badasstom Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 jo takk skal begynne med grundig feilsøking, og skal ta en ekstra titt på alt derre! skal fortell hva jeg kommer fram til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badasstom Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Tenkte jeg skulle fortelle litt hva jeg har gjort til nå, for det er ennå samme feil. Jeg har satt i enn annen dynamo og byttet børster på den å. Etter det har jeg fjernet en gammel uoriginal strømkabel Og gått over xenon kittet og bak stereo og dash. Samt isolert utsatte ledninger. Har sjekket bagasjerommet lys og i hanskerom. Men fremdeles går batteriet mot 0 volt over noen timer. Så hva annet kan bør jeg sjekke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Så hva annet kan bør jeg sjekke ? For eksempel gjøre som Einar foreslår, noe du sikkert ikke har gjort enda; Hvis du setter ett voltmeter mellom minuspol og polsko, eller enada bedre, ett tangampèremeter på minuskabelen, hva viser det da. En annen ting, det kan være at batteriet ditt rett og slett er defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badasstom Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 . Det er gjort ja. . Viser at det er noe feil. Bruker en gløde penn mellom minus pol og polsko når jeg har feilsøkt. Kan ikke være batteri for det er andre nye jeg har kjøpt uka her . . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Du må måle strømtrekket. Trekker bilen for masse strøm må du finne feilen. Da trekker du ut 1 og 1 sikring for å finne kretsen det går for masse strøm i. Les råda til Einar. Han har vist peiling på litt eldre Mercedes. Det går alltid litt strøm sjøl om bilen ikkje er i bruk. Er nok heilt sikkert under 0.1A (100ma) Batteriet er heilt tomt når spenningen er på 11,75v. Hugs at eit vanligt bilbatteri liker ikkje å bli tomt og kan fort få redusert kapasitet og i verste fall bli øydelagt. (sjøl om det berre har blitt tomt 1 gang) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.