Corvette_ Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Tenkte jeg skulle utvide anlegget i lastebilen litt med ei basskasse med forsterker, men da trenger jeg ein spenningsomformer som lager 12V med utgangspunkt i 24V. Noen som veit hvor det går an å få kjøpt dette? Eller evt. 24V forsterkere? Siter 04 Volvo S80 D5 10 Volvo FH 540 6*2 Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Biltema og ChlasOhlsson bør vel ha noe. Har ett par liggende i garasjen som vi bruker i maskinene.. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 samtidig, ikke for å ødelegge tråden. Men, hvor mye ca må man gi for en 12 til 230 V omformer ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Signat leverer vel 24V forsterkere hvis jeg ikke husker feil.. Jonasen & Co hadde dette tidligere ihvertfall.. se om du finner noe info på http://www.acap.no Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Corvette_ Tenkte jeg skulle utvide anlegget i lastebilen litt med ei basskasse med forsterker, men da trenger jeg ein spenningsomformer som lager 12V med utgangspunkt i 24V. Noen som veit hvor det går an å få kjøpt dette? Eller evt. 24V forsterkere? Shure thing....hva vil du helst ha da? :D Har både 24v forsterkere og 12v til 24v adaptere...på lager :) Tror nok jeg vil anbefale deg en dedikert 24v forsterker...rett og slett fordi 12v ->24v omformere som tåler det ampere-trekket som jo forsterkere gjerne gir (og kan brukes på forsterkere) er svindyre... Send meg en PM om du er interesert :) @lpher http://www.Bilradiospesialisten.no Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by CyberAage Biltema og ChlasOhlsson bør vel ha noe. Har ett par liggende i garasjen som vi bruker i maskinene.. De billige omformerne...vil dessverre....gi STØY...i slike mengder som du ikke har vært borti før... @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Danna samtidig, ikke for å ødelegge tråden. Men, hvor mye ca må man gi for en 12 til 230 V omformer ? Disse tar vi fra 890,- for ;) @lpher http://www.Bilradiospesialisten.no Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by @lpher Disse tar vi fra 890,- for ;) @lpher http://www.Bilradiospesialisten.no Da snakker du vel om en firkantpulsinverter... Det er IKKE brukende til å dra annet enn lyspærer og andre resistive laster. Elektronikk eller motorer ville jeg ikke tatt sjansen på å drive med en slik. Til elektronikk er det sinusinvertere som gjelder. Fordelen -> Du kan drive alt... Helt trygt. Bakdelen -> 2000,- og oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Ehm, når jeg var i militæret så mener jeg at det var en 12volts krets i lastebilen jeg kjørte.. koblet til cd-spiller ihvertfall.... Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Som de andre sier så hadde jeg også gått for en ren 24V forsterker siden den kan nok utnytte effekten mye bedre. Du taper mye effekt på varme i en spenningsomformer for så å tape halvparten i forsterkeren igjen. Hopp over det ene leddet å gå rett på en 24v forsterker. Husker ikke hvem som har det men vi har en liggende på jobben 4x50W eller noe slikt.. det står helt stille hvem som lager den, men jeg kan sjekke. 230V omformer Jeg bruker clas ohlson sin 12v dc -> 230v AC i bilen på PS2 en min å det funker så det suser. En PS2 trekker ikke mere enn 50W og den billigste til CO koster rundt 800 og leverer ca 150W. Men har du muligheten til å velger hadde jeg sjekket opp den som bilradiospes har. Sikkert noe bedre kvalitet.. :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Bisarre Da snakker du vel om en firkantpulsinverter... Det er IKKE brukende til å dra annet enn lyspærer og andre resistive laster. Elektronikk eller motorer ville jeg ikke tatt sjansen på å drive med en slik. Til elektronikk er det sinusinvertere som gjelder. Fordelen -> Du kan drive alt... Helt trygt. Bakdelen -> 2000,- og oppover Ikke på lydprodukt nei...fungerer bra på PS2 :D @pher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by CyberAage Ehm, når jeg var i militæret så mener jeg at det var en 12volts krets i lastebilen jeg kjørte.. koblet til cd-spiller ihvertfall.... Ikke uvanlig det nei..men disse omformerne er som regel laget for kun å drive spilleren..og hekte på en forsterker i tillegg her er suicide :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Vi driver å tenker på om vi skal bruke Cerwin Vega DC15 i russebilen. Er det noen måte det her kan låte greit på, uten å måtte bruke aggregat ? Funker det ikke i det hele tatt med 12 -> 230v omformer ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Hvis du hadde tenkt å bruke hjemmestereofrosterker til DC15'en, så kan du glemme 12-230V omformer ja. For det første så koster en omformer som klarer å driven en forsterker til dette bruket , nok mer enn en dobbelt så stor bilstereoforsterker. For det andre så sier bisarre at slike omformere ikke skal brukes på lydutstyr, noe han helt sikkert har rett i OM du hadde fått tak i en slik omformer så KASTER du energi ut vinduet. Omformeren gjør om fra 12V til 230V med masse energitap , og når det kommer inn i forsterkeren så gjør den det om til lavere spenning igjen. (er ikke sikker men tror det går ned til 12V igjen). Vi snakker om en halvering hver gang omtrent. Kjøp deg en skikkelig bilforsterer du. Den er laget for å stå i bil å tåle påkjenningne appåtil. DC15 er vel såpass lettdrevet at jeg tror en 4x50W (brokoblet til 2x200W) driver disse høyttalerene helt greit. Edit: Med energitap så mener jeg at energien går over i varme. Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Var det jeg tenkte også..dieselaggregat er litt vel dyrt. Men tror dere det vil fungere med en vanlig bil-forsterker ? høytalerne er vel 8 ohm ? bil-forsterkeren er vel 4 og 2 ohm ? *skyt meg hvis jeg tar feil* hvordan vil dette fungere da ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg