Gå til innhold

Evt kjøp av golf 4 med tikking

Ranger emnet


Bolf1

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg funnet meg en golf 4 jeg gjerne kunne tenkt meg å handle. Motoren ble overhalt på 240 tusen og har nå gått 248, men det kommer en tikking fra motoren og han viste ikke hva det kunne komme av, men han trodde det kunne være ventiler. Ellers er den fin for rust, litt matt i fargen, men ellers fin. Ratt, giring og clutch var bra på den.

 

Jeg kunne få bilen for 20 tusen fordi han trengte å kvitte seg med denne av økonomiske grunner. Kan dere på forhånd si om dette er et bra, eller dårlig kjøp? Burde jeg prute mer siden denne tikkingen er av ukjente grunner?

 

Og jeg har bedt han om å sende meg bilder av kanaler, skjermer, hjulbuer, dempertårn, dørhengsler, bakluke, interiør, dashbordet når bilen står på tomgang for å se om det er feilmeldinger og under. Har også spurt om hvordan bremsene er, håndbrekket og bremseskjold.

 

Om alt dette er bra på bilen, er det et godt kjøp? Fordi jeg er student selv og økonomien min rår ikke så langt, så jeg er litt redd for et bomkjøp. Siden det også er 5 timer 1 vei for meg å kjøre liksom.

 

Setter pris på gode råd og svar!

 

mvh Tommy

"Belief creates the actual fact"

- William James

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo seg helt ann på hvordan bilen ser ut da, hvor stor motor. Hvordan interiøret er osv. Tikkinga kommer nok av ventilene. Må få hatt en service der. Eller så kan den tikkinga komme av for dårlig olje. Må ha på tykkere olje. Måtte det på min bil.

 

Men om du får slengt ut noen bilder, liste over utstyr på bilen og motortype så blir det mye lettere for oss å avgjøre (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan den tikkinga komme av for dårlig olje. Må ha på tykkere olje. Måtte det på min bil.

 

Tikkingen kommer aldri av for dårlig olje, den kommer fordi ;

- Oljepumpa er slitt og leverer for lavt oljetrykk (noen ganger)

- Ventilløfterene er utslitte og modne for utskifting (stort sett)

 

Om tikkingen forsvinner ved bruk av tykkere olje så har man kun fjernet symptomet, feilen er der fortsatt. Noen bruker tusenvis av kroner på allverdens mirakelprodukter som helles i oljen, men ender som regel opp med å bytte løfterene til slutt.

Så... Mål oljetrykket. Er det nokså normalt så skift ventilløfterene først som sist ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikkingen kommer aldri av for dårlig olje, den kommer fordi ;

- Oljepumpa er slitt og leverer for lavt oljetrykk (noen ganger)

- Ventilløfterene er utslitte og modne for utskifting (stort sett)

 

Om tikkingen forsvinner ved bruk av tykkere olje så har man kun fjernet symptomet, feilen er der fortsatt. Noen bruker tusenvis av kroner på allverdens mirakelprodukter som helles i oljen, men ender som regel opp med å bytte løfterene til slutt.

Så... Mål oljetrykket. Er det nokså normalt så skift ventilløfterene først som sist ;)

 

Dieselen min ble roligere da jeg byttet olje. Problemet er der kanskje enda, men jeg hører det ikke nå :) Men jeg hadde kanskje mer diesel tikking? iallefall, samme ulyd

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår