Gå til innhold

Festing av basskasse

Ranger emnet

tommyfrr

Anbefalte innlegg

Angående vinkeljern, hvordan mener dere at jeg skal skru dem fast? I uthulingen for dempere osv? Synes ikke det høres så flott ut. Og i "innsnevringen" innover i bagasjerommet er det en slik runding, og under der er det vel bensinpumpe? Synes ikke dét er stedet å skru gjennom heller. Jeg vet ingenting, så søker svar ja/nei/annet sted.

Når det gjelder stropper, mener du enkle stropper med en slik "hake" i hver ende? Feste i beskyttelses-stengene og så videre et eller annet sted baki der? To stk?

Og det siste er; jeg tenker å skru fast forsterkeren til venstre, og ha basskassa til høyre. Hva er under bagasjerom-gulvet på venstre side isåfall? Audi A4 B5, om du ikke orker å scrolle opp igjen :)

EDIT: Mener innover i bagasjerommet, der det smalner inn. Lenger fremme er upraktisk mtp. reservehjul, skulle gjerne fått frem det enkelt og greit.

Endret av tommyfrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke laget selv, men den er skrå, ja! :)

Her er et bilde av vinkeljern som jeg fant: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8871255834654.jpg Riktig? Så setter jeg kassa inntil seteryggen og skrur på slike forantil med ene delen av vinkeljernet under kassa og andre inntil og mot fremsiden av kassa?

EDIT: Jeg tenker jo riv ruskende galt. Motsatt av det jeg sa vil jeg endre det til - altså baksiden av vinkelen klemt inn mot kassa. Men lurer fortsatt på plassering! Må få opp reservehjulet, og inni dypet av bagasjerommet, hva eksisterer under mtp. å skru fast noe der?

EDIT2: Eller mener du at jeg skal skru vinkeljernet fast under kassa og så inn i seteryggen i andre plata på vinkeljernet? Høres rart ut å ta hull i kassa på den måten, pluss at vinkeljernet er jo 90, og det er ikke seteryggen vs bagasjerom-gulvet...

Endret av tommyfrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke laget selv, men den er skrå, ja! :)

Her er et bilde av vinkeljern som jeg fant: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8871255834654.jpg Riktig? Så setter jeg kassa inntil seteryggen og skrur på slike forantil med ene delen av vinkeljernet under kassa og andre inntil og mot fremsiden av kassa?

EDIT: Jeg tenker jo riv ruskende galt. Motsatt av det jeg sa vil jeg endre det til - altså baksiden av vinkelen klemt inn mot kassa. Men lurer fortsatt på plassering! Må få opp reservehjulet, og inni dypet av bagasjerommet, hva eksisterer under mtp. å skru fast noe der?

EDIT2: Eller mener du at jeg skal skru vinkeljernet fast under kassa og så inn i seteryggen i andre plata på vinkeljernet? Høres rart ut å ta hull i kassa på den måten, pluss at vinkeljernet er jo 90, og det er ikke seteryggen vs bagasjerom-gulvet...

skrustikke og hammer fungerer bra på vinkel jern. kan alltids bruke gjennomgående bolter.hehe

hvor stor kasse er det og hvor mange elementer.

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 420 x 626 x 321 mm 12". Ikke noe å blåse av bakluka med :)

crossiemk1: Nå håper jeg at jeg skjønner hva du mener. Altså legge vinkeljernet så det er i harmoni med kassa! Det betyr at å skru vinkeljernet fast i kassa går greit? For jeg tenkte alt på en helthelt annen måte.

Endret av tommyfrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider