Gå til innhold

Ny Carina E ! Ny på forumet

Ranger emnet


eksrunner

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny på forumet her, vil gjerne introdusere..

Jeg er nå igjen Toyota eier, denne gang 96 Carina E, manuel girkasse og 7A-FE motor foran.

Den har ynkelige 220 xxx på klokka, og går så det griner! I hvertfall de første 20km.......

Den klassiske lyden som du først hører etter at man betaler dukket selvfølgelig opp, men alt kan jo repareres!

 

Jeg har vært dypt inne i hjerte på en 90 4runner 22RE før, og kjenner igjen det som skjer inne i motor rommet på Carinaen. Da fikke jeg bygge om hele motoren, og også feilsøkt og diagnostisert det meste av sensorer, deler, lyder og vibrasjoner... Det var en del å gjøre med den bilen...som forventet med 365xxx km på 22år! Jeg er ikke mekaniker av yrke, men av valg, mer eller midre selvlært ved hjelp av internet, tålmodighet og uredd prøving og feiling på veien til suksess.

 

Den nye lyden jeg kjøpte nettop har er en skrapete,raslende metallisk kvalitet, som bare er der av og til, forsvinner altid ved lett pådrag, men dukker opp når jeg slipper gassen igjen. også under akselerasjon er det ulyd, men den følger ikke clutchen, og blir ikke værre med turtall, så det er nok (tror jeg) ikke noe på innsida. Lyden forsvant også ved lang høyre sving inn på E18, så det er gjerne bare noe løst som ikke bør være løst..

Forslag mottas med takk!

 

Det er også litt slappt det håndbrekket, men det forstår jeg er ganske greit å fikse. Bremsene bak blei visst nye i mars i år, så det er vel gjerne justering på konsoll sida.

Oppdateringer følger..

 

Det jeg trenger først og fremst, er bruker håndbok, gjerne en Haynes manual eller liknende hvis det ligger på nett/forumet, og gjerne også diagnose kodene for disse motorene. Jeg har funnet alt sånnt tidligere for 4runneren, det ligger ikke så oppe i dagen for 7A-FE'n.

Kan noen vise meg vei til dette?

 

Håper deres Toyotaer tar dere med dit dere vil i all evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på utkikk etter det bøyde røret mellom eksos manifold og den rette delen av eksosen, eller å reparere vibrasjons demperen i mitt bøyde rør.

Dette viser seg å være kilden til lyden jeg fikk med.

Håndbrekket blei justert på få minutter, og låser deilig godt nå.

Litt lakk-rens senere, og Carinaen er god som ny!

 

 

:yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår