Gå til innhold

Trenger et godt råd for optimalt bilkjøp

Ranger emnet

Mariogmichael

Anbefalte innlegg

Hva velger jeg for å få en bil som er:

- Billig å kjøpe

- Billig å kjøre

- Har gode kjøreegenskaper (støtdemping og lett servostyring)

- Gjerne automatgir

Jeg har en nakkeskade, og det viktigste er at det er en KOMFORTABEL bil å kjøre, til en billigst mulig penge.

Gadgets og utstyr betyr mindre.

Det nytter jo lite å gå til de ulike forhandlerne, for alle vil jo selge sin type bil.

Hjertelig takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter jo lite å gå til de ulike forhandlerne, for alle vil jo selge sin type bil.

Blir jo mye av det samme her å. F.eks jeg ville solgt deg en Audi, siden jeg selv kjører Audi. Men hvor mye vil du bruke på bil? Bensin eller diesel bil? Gode kjøre egenskaper? Vil det da si høy SUV bil, eller mer gate racer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia og hyundai har nå fått endel fine bilmodeller som også er ganske bra. De har også markedets beste garanti med hhv 7 og 5 år. Så det betyr jo et forutsigbart bilhold ihvertfall. Jeg ville tatt en kikk på Kia Cee'd, knallbil virker det som.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger ingen kjøpsplikt ved å prøvekjøre ulike biler hos forhandlere.;)

Jeg tror ikke Kia Cee’d scorer høyt på komfort, men skader ikke å prøve, om ikke annet enn for senere sammenlignings skyld. Dere kan jo derfra fortsette med å prøve en nyere Toyota Auris. Den fås med automat. Ryggekameraet (med skjermbilde i bakspeil) er ganske kjekt dersom stiv i nakken. Auris får du og som Hybrid. Deretter kan dere f.eks prøvekjøre en Ford Focus. Biler som disse (i kompaktklassen) er lette nok for små motorer, samtidig har de bedre plass enn man vil finne i småbilklassen, men om vi bommet og dette ble størrelses- eller prismessig helt feil får dere spesifisere nærmere.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi blir nok litt dyrt, ja.

Bensin el diesel betyr lite, det er totalsum av kjøp + kjøring som teller for meg. Kjører ca 20 000 km årlig.

Med gode kjøreegenskaper mener jeg god støtdemping, lett servostyring, god sittekomfort. Trenger ikke spesielt veigrep i form av 4-hjulstrekk, men veiene her i Røyken ser ut som et eneste stort lappeteppe. Tenker at SUV blir en dyr bil å kjøre.

Skal forresten også få med et barnesete og kanskje en vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Biler som disse (i kompaktklassen) er lette nok for små motorer, samtidig har de bedre plass enn man vil finne i småbilklassen, men om vi bommet og dette ble størrelses- eller prismessig helt feil får dere spesifisere nærmere.:)

Har nettopp lest om Auris Hybrid, og Ford Focus (får best score hos autofil). Kan være aktuelt. Er interessert i å høre om enda rimeligere biler også, hvis de finnes? Som fremdeles er gode å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider