Gå til innhold

Feilkoder++ 1995 Passat 1,9 TDI 35 I

Ranger emnet


98945lt

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en -95 Passat 1,9 tdi som det er noen feilkoder på.

Lampe for airbag lyser.

Glødelampen begynner å blinke noen sekunder etter at motoren er startet. Har hørt rykter om at dette indikerer motorfeil. Stemmer dette?

Har en kamerat som har en Ross-tech kabel og har fått disse feilkodene:

 

Adress 01 Engine:

00542-NEEDLE LIFT SENSOR (G80) 05-00-INPUT OPEN

 

Adress 15: Airbags:

65535-INTERNAL CONTROLL MODULE MEMORY ERROR 00-00--

00651-WIRING FOR IGNITION CIRCUITS 29-00-SHORT TO GROUND

00532-SUPPLY VOLTAGE B+ 07-00-SIGNAL TO LOW

 

Det har vært innbrudd i bilen før jeg kjøpte den og de har ødelagt tenningslåsen slik at bilen ikke er mulig å starte med nøkkel.

Det koplet inn en egen startbryter, slik at man setter på tenningen med nøkkelen og trykker på knappen for å starte. Kan dette ha noe med feilkodene å gjøre??

 

Det er byttet LMM på den og styring til wastegate. Det er benyttet originale deler.

Håper noen har tips/råd om hvor jeg muligens kan finne feilene!!

 

Synes bilen også går dårlig. Har vært i kontakt med forr. eier og han trodde at turbotrykket ikke var justert opp igjen etter byttet av Wastegate-styringen. I flg. han ligger trykket nå på 0,6 bar og det skulle eg. ligge på 1,5 bar. Er dette riktig??

Endret av 98945lt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 bar er mye, vil medføre at bil går i nødmodus og derav går temmelig dårlig.

Ja, det kan være dyse 3 som gjør at den går dårlig, er den som gir tilbakemelding til ECU om tilførsel av diesel. Men som jeg skrev, sjekk kabler og plugger først.

 

 

Airbag; Slett feilkodene og ta en ny scan. Ser du har feil på B+, (00532 - Supply Voltage B+) sjekk tilførsel (og sikring) til airbag-system/ECU.

 

65535 Internal Control Module Memory Error

Internal Control Module Memory Error

 

Possible Causes

Wiring from/to Control Module faulty

Voltage Supply and/or Ground Supply faulty

Control Module faulty

Control Module Housing leaky

 

Possible Solutions

Check/Clean Wiring from/to Control Module

Check Voltage Supply and Ground Supply including the Main Supply/Connections at the Battery

Replace Control Module

 

Special Notes

This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.). If you try to clear this fault, VCDS may tell you that there is an unexpected result or that the controller refused the command. This is normal since this specific fault can generally not be cleared.

When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer.

When found in Audi Airbag Generation 6 & 7 (see Audi TPI 1308401):

A Problem with the Acceleration Sensor may result in the Airbag Control Module storing this Fault Code. Replace the Airbag Control Module and both Acceleration Sensors.

When found in Audi Airbag Generation 8:

Due to low Voltage the Control Module does not complete it's Self Test successfully. Replace Airbag Control Module and install a low Voltage Protection Relay to ensure future mishaps won't cause this again. UPDATE The Protection Relay may not be available anymore, though the Parts Catalog lists updated Control Modules now.

When found in certain older TDI Engine Control Modules (ECM) which have a vacuum line going to them:

Check/Repair the Vacuum Line before and inside the ECM.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret igjen!

Har sjekket dyse 3 nå og det er ingen gjennom gang i nåleløftesensoren ved sjekk av motstand.

Kabelen ser hel og grei ut.

En annen ting som jeg merket i dag er at når man "presser" bilen i motbakke/med motstand virker det som om turbotrykket blir svakere/helt borte, men etter noen sekunder kommer det tilbake og bilen drar som barre det. Har det noe med styringen til turbotrykkventilen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår