Raymond Rindalsholt Skrevet September 30, 2012 Rapporter Share Skrevet September 30, 2012 Har en E-Motor Garret Style T3/T4 .50 A/R T04E TRIM 50 EXH .84 A/R 4 BOLT på en Audi a4 1996 avant 1.8t mulig han som har drivi på før meg har bytta eksos delen på turbon om det er mulig. Når jeg starter bilen så går ikke turbon rundt før jeg gir gass, å når jeg slepper gassen så den går ned på tomgang, så stopper turbon å gå etter 1 min eller no.. Å det turbo trykket kommer som sagt ikke før jeg nermer meg 6500omdr, og er da på 0,4bar.. omtrent på sperra. så om jeg da kan få justert så den begynner og lade før, som feks 2500-3500 omdr. om det liksom går ann og løsne på eksos deler på turbon og vri litt på den om den da lader tidligere, mene det er vell bare ønsketenking fra min side :P eller om jeg må bytte turbo.. har sett en del audi`r med nesten samme turbo men da trim 50 og exh 63 ikke 84 om det gjør no forskjell? takker på for hånd og for allt av interesse :) slenger med no bilder :) [ATTACH]33925[/ATTACH][ATTACH]33926[/ATTACH][ATTACH]33927[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olmarthi Skrevet September 30, 2012 Rapporter Share Skrevet September 30, 2012 holy, den var større enn den orginale ja :p jo større turbo jo mer krefter må den ha for å snurre tror jeg da... er motoren orginal utenom turboen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 eksoshuset er for stort.. motoren klarer ikke og snurre igang det der... om du ikke har en oppgradert motor så juster opp trykket manuelt eller skjekk etter feilkoder siden den bare lader 0.4 Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Rindalsholt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 var det jeg tenkte meg, menne begynnte og demontere og så at regreima var slakk som et uvær, så vet ikke om den kansje står en tann feil..så starter med å bytte reim og allt, og få detta tight og fint først :P men hvordan justerer jeg opp detta manuellt ? vet ikke om han som har drivi på før meg, om han har bytta dyser ++.. men er det mulig og få tak i en litt mindre eksoshus a? evnt hvor? eller er jeg ute og kjøre om jeg tror det ? xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 (endret) Registerreima skal ikke være så stram som mange tror, man skal på det lengste strekket kunne vri den 90 grader med to fingre. En fin DIY om du skal skifte reg-reim :) http://www.brrman.com/audi/tbelt_diy/TimingBeltDIY.html Endret Oktober 4, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Rindalsholt Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 jupp, men den som sitter på nå er lovli slakk, rart det ikke har gått til helvette.. :P men er det mulig og kjøpe en ny eksos turbin hus til turbon som er mindre ? xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 k04 dyser og ny programvare.. ca 240-250 hk.. koster deg 15-16 tusen. den turboen er bare tull... Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg