Gå til innhold

sent turbotrykk

Ranger emnet

Raymond Rindalsholt

Anbefalte innlegg

Har en E-Motor Garret Style T3/T4 .50 A/R T04E TRIM 50 EXH .84 A/R 4 BOLT

på en Audi a4 1996 avant 1.8t

mulig han som har drivi på før meg har bytta eksos delen på turbon om det er mulig.

Når jeg starter bilen så går ikke turbon rundt før jeg gir gass, å når jeg slepper gassen så den går ned på tomgang, så stopper turbon å gå etter 1 min eller no..

Å det turbo trykket kommer som sagt ikke før jeg nermer meg 6500omdr, og er da på 0,4bar.. omtrent på sperra.

så om jeg da kan få justert så den begynner og lade før, som feks 2500-3500 omdr.

om det liksom går ann og løsne på eksos deler på turbon og vri litt på den om den da lader tidligere, mene det er vell bare ønsketenking fra min side :P

eller om jeg må bytte turbo.. har sett en del audi`r med nesten samme turbo men da trim 50 og exh 63 ikke 84 om det gjør no forskjell?

takker på for hånd og for allt av interesse :)

slenger med no bilder :)

[ATTACH]33925[/ATTACH][ATTACH]33926[/ATTACH][ATTACH]33927[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg tenkte meg, menne begynnte og demontere og så at regreima var slakk som et uvær, så vet ikke om den kansje står en tann feil..så starter med å bytte reim og allt, og få detta tight og fint først :P

men hvordan justerer jeg opp detta manuellt ?

vet ikke om han som har drivi på før meg, om han har bytta dyser ++..

men er det mulig og få tak i en litt mindre eksoshus a? evnt hvor?

eller er jeg ute og kjøre om jeg tror det ? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima skal ikke være så stram som mange tror, man skal på det lengste strekket kunne vri den 90 grader med to fingre.

En fin DIY om du skal skifte reg-reim :)

http://www.brrman.com/audi/tbelt_diy/TimingBeltDIY.html

DSC00615.jpg

DSC00616.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider