Gå til innhold

Slakke på clusj/drivverk? Audi 100 2,8 1991 Q

Ranger emnet

L3rr1

Anbefalte innlegg

Har vært å prøvekjørt en Audi 100 2,8 V6 quattro 1991 i dag som har rullet 250 000..

det var en uvant clutsj, så når jeg ikke girte helt perfekt, så kom det et bra ''dunk''

Akkurat samma lyd kom når jeg slapp gassen helt uten å trykke in clutsjen, å når jeg ga gass igjenn.

Er dette normale lyder på disse bilene? Har hørt mye positivt om disse, men den virket litt ''rasskjørt''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt, men nei, det er ikke normalt med lyder i det hele tatt. Gnisselyder / dumpe lyder kommer mest sannsynlig av at innfestningene i subramma er slitte, er da spesielt de bakre som slites. Er det metallisk dynkelyd så kan det være eksosen som tar borti. Du skriver ikke hvilken lyd som kommer...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare hvordan lyden er. Men når jeg slapp gassen å motorbremset så var det på en måte en slakke/forsinkelse etterfulgt av at det ble motorbrems.. Samma når jeg ga gass igjenn, så var det et tidels sekund fra at jeg ga gass, å at bilen gikk, etterfulgt av et dunk..

Vet forklaringen er litt klønete, men når jeg reagerer på lyden, å du sier det ikke bør være noe lyd der så tror jeg at jeg står over bilkjøpet.

Mulig det va en metallisk lyd, men det var enten clutsj eller drivverket lyden kom fra. Mer enn det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverket skal holde i massevis, er samme drivverk som S4 og det holder der selv med en hel del høyere effektuttak enn originalt ;) C4-modellene er generelt sett meget bra, kun rust langs de øvre listene på dørene som problem.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider