Gå til innhold

Felger og lav profil?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Skal ha meg noen nye lettiser og sommerdekk til bilen min. Standard dim er pingletet 155 70 13". Her i vinter drømt om 195 45 15" pga det er maks jeg får plass til uten moderniseringer. Snakket i dag med en som har litt peil. Han sa at dette var et dumt valg pga når jeg kjører rundt på bare 45 profil så skal det bare et lite skarpt hull i veibanen eller lignende til for å skade felgen. Han anbefalte meg å gå ned til. 185 55 14 i stedet for. Både med tanken på sporing og fare for å skade felgen pluss alt det andre som hører med. Noen som har synspunkter på dette...?

Ser en så mye forskjell på 14" og 15", 185 og 195, 45 og 55?

Skal også kjøre en god del i sommer på skiftende underlag, bare så det er nevnt!

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lavprofildekk blir bilen stivere og mister en del av komforten, den blir også stivere sideveis så det er bedre å kjøre svingete veger med. Luminiumsfelger med lavprofildekk tåler ikke så like mye som felger med høyere profil, kan fort bli urunde hvis du kjører i en dump med for stor fart.Bilen blir finere med lavprofildekk. Man må ofre noe for å få noe. Du må velge selv om det er komfort eller utsende og sportlige følelse du vil ha. Prisen betyr også en del for mange. Lavprofil er jo en del dyrere.

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeeLuxe

Hva slags bil er det dette skal på? 14" er stusselig uansett spør du meg, minstekravet er 15" på de fleste små biler syns jeg, bruker du 195/50-15 vil dekk være veldig rimelig siden dette er den dim som blir brukt veldig mye.

Se signatur...!;)

Er plass til 15" og maks 45 profil...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider