Gå til innhold

varme i kupe? (klima)

Ranger emnet

jospen

Anbefalte innlegg

heeeisann godt folk!

nå har jeg hentet enn til opel omega b 97 med klima, men så er det så att får ikke opp varmen i kupen ;S

det blåser og styrer men er bare litt lunket luft som kommer enda klima står på high.

har skiftet kjøleveske og luftet å styrt men ingen forskjell

håper på raskt svar begynner å bli kaldt ute xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du kan prøve er å resette clima panelet (mener man må holde inn auto og off, men det står i manualen.)

Vist ikke det hjelper så kan det være lurt å koble fra registeret i motorrommet og spyle inn med hageslange begge veier, det er somregel igjengrodd med dritt.

Hadde samme problem med bilen min når jeg kjøpte den, tok og en rens med sun oppvaskmaskin rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kan hende registeret er så tett at det ikke er noen andre muligheter enn å få det skiftet. Egentlig må du ha ut hele dashbordet på omega men her går det ann å jukse litt. Se på denne guiden: Omega Owners Forum - Who's changed a heater matrix?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt dette er gjort menn uten hell ;S hadde sun rett i tanken å kjørte me det i enn halv time før jeg tappet det ut, det ble veldig mye skjit meen ingen forskjell på temp ;S

Du må hvertfall spyle godt utav når du har hatt i sun maskinrens, den er litt hard mot alu.

Hvordan var det når du spylte direkte inn i registeret, kom det masse vann gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider