Gå til innhold

A6 2.6 96 modell stasjonsvogn får ikke gnist!

Ranger emnet


Renea6

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en a6 2.6 96 modell som ikke får gnist ut av coilene, har målt alt frem til coilene og har prøvd flere coiler men fremdeles ingen gnist ut, noe. Forslag til hva det kan være?

Mine siste alternativer er at det kan være hjernen eller en av sensorene inne i motoren siden den ikke vil gi gnist..

Bilen kjinner og alt annet er i orden.

Har snakket med møller og de kan ikke svare meg på noe :/

Tar imot alle tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hallsensoren gåen bruker vaneligvis bilen å tenne for så å dø ut.

 

Har du forsøkt å lese ut feilkoder?

 

 

Har bare feilsøkt enkelt med et måler apparat fra batteriet og frem til coilene, sjekket alle sikringer og sett etter jordingsfeil( noe det ikke var)

Får ikke gnist eller antydning til tenning på noen av coilene.

 

Er litt grønn, men å lese feilkoder er det noe møller må ta seg av?

Har en hallsensor liggende og tenker å prøve det på idag å se om det er noen forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare feilsøkt enkelt med et måler apparat fra batteriet og frem til coilene, sjekket alle sikringer og sett etter jordingsfeil( noe det ikke var)

Får ikke gnist eller antydning til tenning på noen av coilene.

 

Er litt grønn, men å lese feilkoder er det noe møller må ta seg av?

Har en hallsensor liggende og tenker å prøve det på idag å se om det er noen forandringer.

 

Nei du trenger ikke nødvendigvis møte opp på Møller. Du får høre her på forumet om det er noen i Bergen eller omegn som kan være behjelpelig med en Vag-Com diagnose. Eventuelt så kan du jo handle inn utstyr selv. Pris fra 300 (pirat) eller 3-4 tusen (original Ross Tech).

 

Startsperren kan muligens lage problemer for deg.

Er dog usikker på om bilen tenner for så å dø hvis startsperren slår inn. Det er det sikkert andre her som kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør slik som det står her :

 

http://audi.cats.lv/page/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=7

 

Hold inne resirk-knappen og "pil opp" samtidig. Da skal det stå 01C eller noe der (channel 1)

 

Dette er feilkodeavlesing-kanalen. Trykk resirk-knappen for å lese feilkodene.

 

Kodene står listet i linken der. Enjoy!

 

 

Det der var bare helt sykt genialt!!

Men med min flaks fikk jeg opp feilkode 0.0 som betydde ingen feil:/

Feilsøker denne motoren eller bare det meste ellers i bilen?

Begynner å bli tom for alternativ på hva som er gale, skal prøve å bytte "hjerne" og den kamaksel sensoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmåten som Remulade henviser til er kun for diagnose på klimaanlegget ;)

 

For ECU mm bruker du denne --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html, håndholdt scanner eller VCDS.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei.

Har nå fått bilden til å funke og gå som normalt, men er det ikke det ene så er det det andre.

Har nå problemer med katalysatoren, så jeg lurer på : Hvordan er det med eu-godkjenning og ingen katalysator? har hørt at det blir feil på co2 målingen..?

 

Da jeg ikke har så lyst til å bruke så mye penger på katalysator, kan jeg bruke hvilken som helst katalysator, som type biltema eller MÅ jeg ha en orginal?

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katalysator er en katalysator, så fremt den kommer fra en motor med samme drivstofftype vel? Kan hende det går bra om du setter et rør i den ødelagte, slik at det ser ut som den er der. Mange motorer slipper ut godt under maksgrense avgasser. Har også hørt det kan hjelpe å ha litt rødsprit i tanken om avgasser skal måles.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, 25% rødsprit på tanken før PKK og det går som en drøm, bare fylle opp tanken med bensin rett etterpå. Ofte hjelper det også å ha kjørt motor god og varm og dratt litt ut på girene (når gjennomvarm), så rett på CO-test

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sørg for å ha veldig lite bensin på tanken før PKK, helt nær tom. Fyll på 10 liter bensin og 2.5 liter rødsprit og kjør rett på PKK. Umiddelbart etterpå fyller du full tank med bensin ;)

 

Det er ikke like lett å sveise fast en rør inni kat uten å åpne den først. Om den ikke åpnes blir det kanter som lager turbulens og reduserer flow, kan da være like greit å bare tømme kat for innmat.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår