Gå til innhold

Omega B 2.5TD / BMW 525tds dieselpumpe

Ranger emnet

Håvar TurboGrythe

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen av disse bilene / Motorene ble leverte med mekaniske dieselpumper? Vurderer å bygge om en Volvo 760 til å ha denne motoren, da jeg har høgd en Omega b med den motoren. Tenker det blir en del mindre arbeid om dieselpumpa er mekanisk?

Har jo alt det elektriske til elektronisk dieselpumpe da jeg tok ut alt av den bilen. Noen som vet?

Skal se om jeg får til å legge med et bilde av en Volvo 740 med denne motoren.

[ATTACH]33930[/ATTACH]

post-73830-13804854540256_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk det slik som det er, med hjerne og slikt. mulig du vil få problemer med startsperra... :s Med mindre du har alt av ledningsnett fra Omega B'en da.

Tipper jeg tar den startsperra som sitter inni ved rattlåsen og den som sitter i nøklen, og legger de sammen sånn att hjerna tror "att nøkkelen står i" også kobler jeg tending og starting på tenningslåsen til volvo. Tenkte på tanken att jeg kunne flytte over hele "låsekassetten" til opelen men gidder å ha egen volvo nøkkel til døra og opel nøkkel til tending.

I instrumentet blir det vel ikke turteller vil jeg tro. Speedometer går vel på diffen på volvoen så det blir vel likt som før. Ellers funker vel tankmålern som før ( ikke sikkert den funker på volvo da :P) Vanntemp skal jeg koble på egen klokke. Blir vel over lufteventilene i dashen tenker jeg. ( Turbotrykk, OljeTrykk, OljeTemp, Vanntemp)

Må vel koble opp egen lampe til motorlampe, for jeg kommer sikkkert til å få noen feilkoder til å begynne med. (muligens diagnosekontakta også.- Men usikker. Det står på annet ledningsnett enn det som er i motorrommet så blir en del mer arbeid. må vel koble opp intreiør hjerna også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan det er gjort på volvo med ledningsnett osv.. Men du kan prøve å bare bruke det som har med startsperra å gjøre (evt ta hele låsekassa å koble den til med nøkkel i å gjemme den vekk bak dashen eller noe... Burde finnes en måte å komme seg rundt sperra på iallefall :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider