kjellis Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Har en 2001 Partner 1,9d som har gått drøyt 150000 km som soter ved pådrag.Tok en service i vår med filter og oljeskift.Er det noen der ute som kan gi meg et vettugt svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Avtar sotingen ved flere pådrag (test kun ved driftsvarm motor)? Opplever at det kan komme svartrøyk hvis motorn går mye ved lavt turtall, og småkjøring. Legger seg et sotlag i eksosanlegget, som da løsner gjerne ved et skikkelig pådrag. Iogmed at dette er en sugemotor, så blir det liksom ikke en like heftig "blåsing" igjennom eksosanlegget, som ved en turbomotor. :) Dra motoren opptil rødstreken, ett par-tre gir, par-tre ganger. Helst i motbakke, for å gi den skikkelig belastning. Bare sundt å "blåse litt reint" avogtil. Og selvfølgelig ved en driftsvarm motor!! Aldri finne på sånt, med en kald motor. ;) Håper dette hjelper. Mer kan ikke jeg hjelpe med. :) Jeg bare kjører dieselbiler altfor mange mil årlig. Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg