Gå til innhold

Baleno 99 mod. 4wd lugger ved lavt turtall

Ranger emnet

Sprintst

Anbefalte innlegg

Du forklarer litt vanskelig. d står at 4wd lugger? Min første tanke er at det er defekt RBC kobling (viskose kobling). Denne pleier å tørke ut. å kan føre til lugging i hele bilen, og noen tilfeller skriking. Du merker d godt ved feks å kjøre med fullt rattutslag på flatmark og kjøre i runding. Da vil du høre og merke hvis den ikke er helt 100.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg. Bruk komma eller pungtum så er det enklere ;) Men uansett. Typsik feil da er at en av coilene er defekt. Det er en sjukdom på de bilene. Å kjører du med det for lenge så løsner innmaten i katalysatorn, å tetter seg. Da vil bilen også gå dårlig..vanskelig å få opp turtall..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Høres ut som en av coilene begynner å bli slitt, de kan enkelt ohmes og verdiene er lagt ut av nightking på en annen tråd.

På flat mark uten noen særlig belastning/pådrag så går bilen fint på lavt turtall (2000 rpm).

I litt oppoverbakke og pådrag ved lavt turtall (2000 rpm) lugger motoren, ikke antydning til dette ved turtall over 2500 rpm.

Noen som har peiling/forslag ??

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Høres ut som en av coilene begynner å bli slitt, de kan enkelt ohmes og verdiene er lagt ut av nightking på en annen tråd.

Hei, jeg er så å si helt grønn på bil. Kan noen fortelle meg hvor jeg finner coilen, og hvordan framgangsmåte jeg bruker for å bytte denne? Kjenner til ohme-prosessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider