Martin Bergflødt Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Hallois! jo, har et problem med min Carina e 95 mod.. den putrer veldig når den har nådd drifts-temperatur, men ved choke (altså når den er kald) så går den helt greit. det som nylig er byttet er fordelerlokk, tennplugger, tennpluggkabler, clutch, ventiltetninger, toppdeksel pakning. har tenkt litt på drivstoff-filter, kan det være grunnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eksrunner Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Sjeldent at disse filterene blir så fulle av guffe at de slutter å virke. Med mindre du heller sand på tanken, er det ikke problemet. Fusking begynnte etter ovennevnt deler ble byttet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bergflødt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 hadde motorfusk før jeg byttet fordelerlokk og rotor, tennplugg kabler, og fikk justert tenning. det ble bedre enn før, men er da fortsatt sånn. virker som den holder igjen når jeg gir på ut fra kryss og lignende. byttet bensinfilter idag, fikk et billig et via jobben (må si det sitter dumt til, altså..hehe :shake). hjalp litt ved pådrag, men er fortsatt litt putring når jeg står stille på tomgang. har sjekket dyser, og tennplugger, og det blir "negativ" forskjell på motoren da jeg bruker "eliminerings-metoden". så da er vel det i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eksrunner Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 (endret) Du kan ha en feil i dysene fremdeles, det er jo er intrikat mønster de skal levere. Hvis dysene er litt tette vil de ikke levere nok, og gi fusk. På WOT skal det pøses på, på tomgang bare litt. Ellers når du justerer tenninga må turtall justeres og TPS (throttle position sensor) justeres samtidig. kan det være no feil her? Det er 4a-fe du har? Jeg sitter med en 7a fe sjøl, er vel ganske likt fremdeles.... Endret Oktober 4, 2012 av eksrunner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bergflødt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 skal prøve å se litt mer på dysene. kan jo hende det er dem, er jo generelt v-e-l-d-i-g typisk feil på disse motorene. Men, med tanke på TPS du evner, hvordan kan man justere denne? er ikke dreven nok på motor (er bare lærling, hehe......), så jeg lurer på om det går an å gjøre selv, og trenger man noe utstyr til det? og ja, har en 4A-FE motor, skal være ganske lik 7A-FE motor'n :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eksrunner Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Nyttig og lærerikt: http://www.aa1car.com/library/problem_hesitation.htm http://www.aa1car.com/library/fuel_trim_wellsmfg.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bergflødt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 skal prøve å se litt mer på dysene. kan jo hende det er dem, er jo generelt v-e-l-d-i-g typisk feil på disse motorene. Men, med tanke på TPS du evner, hvordan kan man justere denne? er ikke dreven nok på motor (er bare lærling, hehe......), så jeg lurer på om det går an å gjøre selv, og trenger man noe utstyr til det? og ja, har en 4A-FE motor, skal være ganske lik 7A-FE motor'n :-) takk for linkene, sto mye nyttig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bergflødt Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 men, har sett litt på brukte dyser på nett.. fant noen som har vært på en 93' carina e. har det noe å si hvis jeg monterer dem på min 95' carina? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 4A-FE 1,6 har større dyser en 7A-FE 1,8 pga 7afe er en Lean burn motor. 7A-FE som er laget i UK er noe herk. Denne er det ofte feil med og ja jeg snakker av erfaring. Har hatt 2 carinaer med Britisk 7A-FE. Begge har hatt dyseproblem, sensorfusk etc etc. mens japansk 4A-FE har jeg kun skiftet ventiltetninger på og aldri hatt noe problem med. Uk har de bosch sensorer, mens Japan har Denso. Har en 4A-FE motor stående om du trenger noe. eller en Hel carina E Eu ok til 5000,- som har 7A-FE. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bergflødt Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 (endret) Jeg hadde noen dyser liggende som jeg monterte på bilen, siden et par av de jeg hadde gikk føyken, men det er en stund siden da. Og de var brune. det satt blå der fra før. kan det ha noe med dette å gjøre, hvis de brune er til en annen type motor? men ja, Chassi-nr begynner på SB, og det er vel UK..men, sensorer og diverse andre deler som har sittet siden bilen var ny, de er fra denso...? heh, er vel miksa sammen av japansk og britisk... :roll: Endret Oktober 8, 2012 av Martin Bergflødt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Oktober 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Jeg hadde noen dyser liggende som jeg monterte på bilen, siden et par av de jeg hadde gikk føyken, men det er en stund siden da. Og de var brune. det satt blå der fra før. kan det ha noe med dette å gjøre, hvis de brune er til en annen type motor?men ja, Chassi-nr begynner på SB, og det er vel UK..men, sensorer og diverse andre deler som har sittet siden bilen var ny, de er fra denso...? heh, er vel miksa sammen av japansk og britisk... :roll: Det er forskjell på brune og blå dyser ja. Værstefall kan motoren din ikke få nok bensin og da vil stemplene ta skade av mager blanding. Det beste er å ha de blå eller ca like i cc og ohm... På siden av dysene dine står det et dele nr. Søk opp delenr på de blå mener det er 193cc eller 197cc også etterpå søker du opp de brune, viser de seg å være ca samme så skal det gå greit. Jeg kjørte Gule 4A-FE dyser på min 7AFE og da gikk jeg opp 10cc på dysene. Det går å kjøre med og ble faktisk litt kvikkere. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.