Gå til innhold

Jeg kræsja Audien min

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Øyvind, les PM'en du fikk av meg i mars en gang til, så trekker du konklusjonen om at du bør selge i deler. Greit nok en sjelden bil, men denne bilen har desverre ikke livets rett. Den har gått langt, om du retter den vil den fortsatt ha vært skadet, rust vil komme tilbake der du sveiser etc etc. Å skaffe de delene du trenger kan bli dyrt, spesielt frontfanger/lykter er stor mangelvare i Norge. Sier vel litt at ca 30 stk har ringt meg om fanger siden annonsene mine sto i juli i fjor, og folk fortsatt ringer (senest sist uke 2 stk!). Bilen din har nok mange flere deler som er salgbare enn du tror tydeligvis. Selg dem og kjøp deg en slik bil med noen km mindre på telleren og mindre skader, så vil du fort tjene inn det igjen. Om du retter og lakker bilen din for 30000 får du ikke mer enn 30000 igjen uansett, da den rett og slett har gått for langt! En slik bil med over 300 på nåla er SVÆRT SJELDEN noe bra eksemplar. (utad blank, innad krank).

 

mvh

 

Eivind W.

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eivindwindspoll

Øyvind, les PM'en du fikk av meg i mars en gang til, så trekker du konklusjonen om at du bør selge i deler. Greit nok en sjelden bil, men denne bilen har desverre ikke livets rett. Den har gått langt, om du retter den vil den fortsatt ha vært skadet, rust vil komme tilbake der du sveiser etc etc. Å skaffe de delene du trenger kan bli dyrt, spesielt frontfanger/lykter er stor mangelvare i Norge. Sier vel litt at ca 30 stk har ringt meg om fanger siden annonsene mine sto i juli i fjor, og folk fortsatt ringer (senest sist uke 2 stk!). Bilen din har nok mange flere deler som er salgbare enn du tror tydeligvis. Selg dem og kjøp deg en slik bil med noen km mindre på telleren og mindre skader, så vil du fort tjene inn det igjen. Om du retter og lakker bilen din for 30000 får du ikke mer enn 30000 igjen uansett, da den rett og slett har gått for langt! En slik bil med over 300 på nåla er SVÆRT SJELDEN noe bra eksemplar. (utad blank, innad krank).

 

mvh

 

Eivind W.

Vel, det utgår iallefall å selge den. Er meget godt klar over poengene dine (og det er gode poeng), men jeg vil ikke kvitte meg med den, selv om jeg innerst inne ikke er 100% sikker på at det er forsvarlig å beholde den. Men som sagt, har en del investert i den, og jeg trenger uansett en vinterbil. Dessuten er dette et utmerket tidspunkt til å lære meg å mekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

UPDATE! Har tatt av forskjermen på førersiden, reima til servopumpa, samt den småsexye alu-lista som skal ligge over fangeren. Og tror dere ikke bilen STARTET IGJEN på FØRSTE FORSØK!? Nå må jeg bare få tak i et nytt reimhjul (det nederste på veivakselen, som driver servopumpe og dynamo), da det er blitt en stygg kast i dette. Når det er iorden igjen er bilen KJØRBAR igjen! Forskjermen var faktisk limt med sikaflex, i tilleg til de 3 skruene i forkant, 6 i toppen og de 3 bak mot torpedoveggen. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

 

audi99.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såvidt kommet igang med "Prosjekt: Fikse bilen", har nok en god del arbeid foran meg. Her er litt flere bilder:

 

 

Gromfronten:

div002.jpg

 

 

Forskjermen er vekk; legg merke til skaden der lykta en gang satt, samt hvor nedoverbøyd den rundaktige bjelken er. Muligens også feil linje i forskjermens øvre festepunkter?

div001.jpg

 

 

Her gikk der verst ut over bilen:

div003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er kjempeglad over å lese at din quattro skal gjenoppstå.

dette er geniale biler, og fortjener ikke å bli utryddet,

noe som er i ferd med å skje iogmed at de er så sjeldene fra før.

har en selv, og skal gjøre mitt for at denne rasen skal stå sterkere fremover i tid.

 

hehe, har seff lyst på delene fra bilen din om det hadde blitt delebil,

men jeg syns den fortjener å bli pusset opp,

så får vi quattro-eiere heller være flinkere til å hjelpe hverandre med deler og tips.

 

noen som vet om delebil ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før, det er investert en del i denne bilen, men som den står er den ikke verd en dritt. Beste jeg kan håpe på er 10.000 kroner med turbo-delebilen, men da taper jeg 21.000 kroner, så det er uaktuelt.

 

Forresten er dette karrosseriet mest sannsynlig rammeskeift etter kræsjen (og tidligere kræsj!), så jeg må spørre hos biltilsynet om mulighet for karosseribytte. Burde ikke være umulig å få tak i en urustet og ubulket Type85-coupé fra Norge/Sverige/Danmark/Finland/Tyskland. Å begynne å jobbe på dette karrosseriet skulle være en lang, smertefull og kostbar prosess, så det greieste er å finne et karosseri som ikke er så herpa som det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Solgt for 6.000 kroner, inklusive Type81-delebilen (men motoren i den skulle en annen kompis ha for 4.000 kroner). Bilen får det nok bedre hos Bengt Thomassen, en dreven Audimekaniker med mere enn nok tid, penger, plass og ressurser.

 

Jeg er bare glad for å bli kvitt belastningen av å ha bilen stående. Skal avregge den den nærmeste timen, da får jeg tilbake halve årsavgifta au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår