Gå til innhold

Delenummer på viftereim Audi 100, 2.3E AAR

Ranger emnet

saftus

Anbefalte innlegg

Hei!

Viftereima gikk til dundas, og jeg trenger ny.

- Hva er orginal delenr til reima, og eventuelt er den å få tak i på biltema eller andre rimelige alternativer i Oslo-området?

- Er det mye jobb å bytte reima, må jeg av med mye av fronten, eller holder det å "fikle" med henda imellom?

- Andre ting å tenke på ved montering av ny reim?

Mvh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner den ikke i katalogen, men referansenummeret er Good Year POLY V BELT 6PK1688.

Denne klarer du å bytte uten å demontere noe som helst, er trangt men det går meget bra. Strammeren kan låses i "åpen" stilling ved å stikke gjennom en unbrakonøkkel e.l. Se merking på bilde under.

[ATTACH]33971[/ATTACH]

Strammer.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg montert reima. Motoren gikk med svært lavt turtal, og kom ikke noe spesielt høyere enn 600 o/m.. Deretter ble det en ulyd og bilen starter ikke. Noe sier meg at det er flere problemer enn viftereima som har dukka opp nå. Om jeg prøver å starte, høres det ikke ut som at man får den vanlige rytmen under startinga, men heller litt mer jevn lyd. Bilen har de siste milene brukt en del mer olje en normalt, i tillegg kjenner jeg en analese bensinlukt om jeg lukter på lokket til oljepåfyllinga..

Jeg har igrunn ingen anelse om hva dette er, men mulig toppakninga?

Mvh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Begynn med å eliminere det verste, sjekk registerreima. Mer om merker på kamdrev og svinghjul ser du HER.

Sjekk også at viftereima fortsatt ligger der den skal og at rillene på den ligger korrekt over/på alle hjul. Når dette er sjekket så gi tilbakemelding.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for gode tilbakemeldinger Quattro73, men jeg har verken tid eller ressurser til å holde veldig mye på med bilen. Den blir derfor lagt ut for salg som delebil på finn etterhvert. Noen her på forumet som trenger delebil kansje? =)

Kan legge til at der også var hvite flekker på oljepeiler og oljelokk, noe jeg ikke har sett før på bilen.

Mvh!

Endret av saftus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i oljen kan skyldes defekt toppakning men kan også forekommer ved mye småkjøring, og da spesielt med Shell-olje. Har nivået på ekspansjonstanken sunket?

Er fort å sjekke registeret, tar deg 10 minutter. Er dette ok så kan det tenkes at toppakningen er defekt siden du ikke hører den vanlige 'rytmen', dette kan du sjekke ved å måle kompresjonen (tar en halv time).

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider