Gå til innhold

Forsikring og trimming

Ranger emnet

C0bra

Anbefalte innlegg

Sjekket for min egen del hos Gjensidigenor. (Er 19år) Regnet da med 20% bonus og årlig kjørelengde på 50.000km. Med full kasko så endte jeg opp på ca 30.000kr i året. :mad:

Det var det jeg konkluderte med at hvis jeg skal ha bil i løpet av sommern (hvilket er planen) skal den pent få stå på min far ;)

Men klart, at jeg trenger så lang kjørelengde er nok en faktor som drar opp forsikringsprisen en del, samt full kasko. - Dessuten har jeg inntrykk av at man ofte får ett bedre tilbud når man går og hører med forsikringsselskapet, enn det du får av å sjekke ut på nett.

Magnus

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaZoR

Sjekket for min egen del hos Gjensidigenor. (Er 19år) Regnet da med 20% bonus og årlig kjørelengde på 50.000km. Med full kasko så endte jeg opp på ca 30.000kr i året. :mad:

Det var det jeg konkluderte med at hvis jeg skal ha bil i løpet av sommern (hvilket er planen) skal den pent få stå på min far ;)

en gang må du begynne å spare opp bonus selv da, har nå 15 000 i årlig kjøre lengde, og kasko men kommer ut med nesten 17 000 i forsikring, men skal kjøre pent og håper på att det ikke skjer noe før jeg er 23 år som er min skyld så jeg kan få igjen ungdomstilleget, ble kræsjet ifjor så jge fikk lakkert fronten min uten att det kostet meg så mye, og gudskjelov så var det ikke min skyld:)

har selv forsikringa mi i gjensidige, og er fornøyd med de, da jeg fikk avtale giro med de om å trekke en fast sum i mnd, så¨da føles det ikke som om jeg betaler så mye i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaZoR

Men klart, at jeg trenger så lang kjørelengde er nok en faktor som drar opp forsikringsprisen en del, samt full kasko. - Dessuten har jeg inntrykk av at man ofte får ett bedre tilbud når man går og hører med forsikringsselskapet, enn det du får av å sjekke ut på nett.

Magnus

Er kanskje ikke så rart at du fikk den prisen, 50 000km i kjørelwengde drar nok opp prisen betraktelig!;)

På en bil som koster under 100 lapper syns jeg det uansett er unødvendig med full kasko, litt farlig må en leva!:D

Betaler sjøl 4-5000kr i året med 30% bonus på meg sjøl!

Men det er med 12 000km og delkasko, dessuten er det hos TERRA!:D

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

Razor 50.000 km i året? skal du bruke bilen din til taxi (fjortistaxi) eller noe:D :D

Skal vel heller pendle nesten 10mil hver vei, hver dag. dvs nesten 20mil pr dag, i tillegg er det greit å ha litt å kunne kjøre på på kvelder og i ferier ;)

Magnus

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 6200 i året med full kasko og 18000 i årlig kjøre lenge 94 golf VR6 . Gjensideige er billig!er 23 og har full bonus 75%.

Billig ja!!

Jeg forsikrer bilen igjennom min far, en golf 92mod 1.8l, med bare ansvars forsikring og 12000 årlig kjørelengde for 3060,-

hvor bodde du sa du? :p

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Sparebank1 nå og om forsikring.

Gutt på 20 år. 1995 Golf 1.8 GL med 170 000km og 12 000km årlig kjørelengde ga dette:

Ansvar 5677,00

Ungdomsavtale 1400,00

(Minikasko som dekker: brann, tyveri, glass og veihjelp 1088,00)

--

Sum 7077,00 (8165,00)

Skal ringe og sjekke flere idag hvis jeg får tid.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler ca 4500,- på Golfen med delkasko og 8000 km.....

på meg selv. (21 med 50%)

Gjensidige.....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider