Gå til innhold

må ha sving på rattet for at bilen skal kjøre rett. hva er feil?

Ranger emnet

Marcus Bøen

Anbefalte innlegg

hei :)^

når jeg kjører rett fram så må jeg svinge litt til høyre side med rattet, for når rattet står rett så svinger bilen rett ut mot venstre :(

bilen trekker også mot venstre når jeg slepper rattet. unsett om jeg bremser eller ved normal kjøring.

forslag til hva som kan være feil?

bilen er en golf 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på lufttrykket, men mye mulig det kan være noe forskjellig. men har det såpass mye å si da?

er ikke sikker på om det har vært sånn helt siden jeg kjøpte bilen, for la ikke merke til det før igår. men hvis ikke, så satt jeg på justerbart senkesett for et par uker siden, så kan det være noe med det tro? (målte lik avstand fra bånnen av gjengene på begge sider)

spissinga, er det hjulstillinga det?

isåfall, er det vansklig å rette opp i det? :)

TAKK FOR SVAR :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Senker du bilen endres selvfølgelig hjulvinklene. Mens bilen står på hjulene, etter senking, må foringene løsnes og skrues til igjen ellers ryker de fort.

Du må ta en 4hjulskontroll for å få rattet og hjulvinklene rett, og dra til Vegvesenet for å godkjenne senkesettet. Hvis ikke blir det dyrt om du blir stoppa.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje mye rart når du senker en bil, er alt i orden vil nok rattstillinga bli lik, men mye annet kan bli rart, og litt forskjellig slitasje på foringer, skeivheter i karosseri som er helt normale kan gi utslag på slikt, forksjellig luftrykk vil og påvirke dette.

En 4hjulskontroll er å anbefale, i det minste en spissingsjustering foran.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, vet dere hvor mye bota er på hvis man blir stoppa og det ikke er registrert senkesett i vognkortet?

men har uansett ikke tenkt å registrere det, for bilen blir nok vraka om et år til så gidder ikke bruke mer penger på den enn nødvendig nå :)

men vurderer firehjulskontroll, og har googla litt priser på det og fant ut av at det ligger på 1000-1500.....stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, vet dere hvor mye bota er på hvis man blir stoppa og det ikke er registrert senkesett i vognkortet?

men har uansett ikke tenkt å registrere det, for bilen blir nok vraka om et år til så gidder ikke bruke mer penger på den enn nødvendig nå :)

men vurderer firehjulskontroll, og har googla litt priser på det og fant ut av at det ligger på 1000-1500.....stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider