Gå til innhold

lukter brent/svidd av motoren

Ranger emnet

XThhX

Anbefalte innlegg

har akkurat vært ute å kjørt en tur. rett etter att jeg hadde starta (kjørt 1-2km) så begynte det å lukte svidd/brent av bilen, men jeg tenkte det var olje som var sølt (jeg stoppet å se etter osv.), jeg syns del luktet litt fra høre side i motorrommet, men så startet jeg opp bilen å lukten vart borte. så nå kom jeg hjem å åpnet panseret å så nedi (mens bilen gikk på tomgang), så etter noen sekunder begynner det å ryke hvit/grå røyk fra litt i bakkant av motoren på siden med luftfiltre. så jeg stoppet motoren å fant lommelykt å så nedi der, så ser jeg i bakkant av motoren på høyre side at det er olje der (ser ut som den "svetter" der). jeg prøvde å starte opp igjen motoren å da var alt helt fint igjen, verken røyk eller lukt. noen som har peiling på hva dette kan være, å om motoren skal "svette" der? jeg kan ha kjent den samme lukten før men bare svakere, men da har jeg trudd det har vært i området eller bilen foran siden lukten forsvinner "ganske" fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært ute nå å sett etter, å det er olje flere steder rund/på motoren, men det virker som olja er gammel/delvis inntørka.

er litt skeptisk nå, men kan det være topppakningen? olja ser helt fin ut på peile pinnen osv. ser i vertfall ikke ut som det skal være noe vann i olja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dyrt og du kan gjøre det selv. Det du burde gjøre først er å rengjøre skikkelig, kjøre en tur for så å sjekke hvor det lekker. Gå også over alle boltene på toppdekselene, sjekk at alle er tightet med 10 Nm.

AGA-motor du har?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider