Gå til innhold

Ikke bensin til dyser

Ranger emnet


haolhol

Anbefalte innlegg

Finner ikke svar så prøver å poste her.

Gjelder en 2,3 l NK 10 ventiler motor i Audi 90

Har skiftet motor og den nye er antagelig fra en 2,3 turbo, men alt det er plukket av så står igjen med blokk og topp.

Har hatt problemer med gnist. Det ordnet seg med en ny fordeler.

 

Problemet er bensin

Har bensin frem til der bensin deler seg, men kommer ikke bensin ut fra den og mot dysene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det neimen ikke lett å svare deg gitt. Kan du komme med litt mer data, gjerne motorkode, årsmodell osv.

2.3 NK 10v, hva er det? Ei heller har jeg hørt om 2.3 turbo.

 

Sitat; Har bensin frem til der bensin deler seg, men kommer ikke bensin ut fra den og mot dysene

Der bensin deler seg? Mener du bensinmengdefordeler? Eller fuelrail? Mekaniske eller elektroniske dyser?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at den nye motoren hadde uttak på oljefilterhuset for noe som jeg antok var til turbo?

 

Merke: AUDI

Modell: COUPE (8B)

Typ: 2.3

Registreringsår: 1989-1994

 

TYPEINFO

 

Karosserikode: 8B

Motorkode: NG

Motoreffekt: 98, 100

 

Har bensin til markert område. Lavt trykk og stor mengde.

Når jeg kobler fra en av de andre slangene kommer det ikke bensin?

[ATTACH]34095[/ATTACH]

post-73936-13804854548332_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe annet - en NG-motor sier alt :) Og nei, de har ikke og har aldri hatt turbo.

Men en ting du skriver stemmer ikke, lavt trykk og stor mengde bensin. Ut fra pumpa skal du ha 6 bar, det er en hel del. Om du har for lavt bensintrykk så vil du aldri få bensin ut fra mengdefordeler og til dysene. Dysene i seg selv åpner på rundt 3-4 bar. Mål bensintrykket ditt, inn til fordeler.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen fra bensinpumpe til mengdefordeler, via bensinfilter og trykkregulator, har konstant trykk på ca 6 bar. Ut fra mengdefordeler går det seks slanger/rør. En til hver dyse (sylinder) samt en til kaldstartdysen. På disse er det også konstant trykk (når motoren går), derfor heter denne typen sprut CIS (Continuous Injection System). Sprutet på din motor heter KE3-Jetronic.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Takk for hjelpa.

Tror da jeg vet feilen. Har samtidig med motorskifte vært ute med tanken og viser seg det er en knekk på bensinslange ved filteret.

Jeg antok bare at alt var greit så lenge det kom bensin frem til fordeleren.:respect

Skal kjøpe nytt filter med det samme og se.

Kommer med tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pumpa er i tanken på B4 men under bilen på B3. Pumpen leverer ca 10 bar men du skal måle ca 6 bar etter trykkregulator (den med gul ring på bilde).

 

ke-jetronic-2.jpg

 

Mål på slange ut fra trykkregulatoren, den gullfargede til venstre på bildet

 

Bensintrykkregualtor.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mål på slangen ut fra regulatoren, den som går til mengdefordeleren.

 

Men kjære deg... Bruk i det minste en måler som har måleområde innenfor det trykket du skal forvente å måle (~6 bar), ikke en som måler maks 0,7 bar, altså ca en tidel av det du skal ha ;)

 

Så en annen ting. Det kommer ikke bensin ut dysene før motoren går rundt. Om bensintrykket ditt er ca 1 bar (ref bildet av måleren) så er det jo ikke rart det ikke kommer bensin ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg... Bruk i det minste en måler som har måleområde innenfor det trykket du skal forvente å måle (~6 bar), ikke en som måler maks 0,7 bar, altså ca en tidel av det du skal ha ;)

:D:D Det var vel derfor jeg ikke fant helt ut av benevningen så jeg måtte vise på måleren.

Var i alle fall bra jeg viste deg bilde da.

 

Sønnen passerte Trondheim Bil-Demontering AS akkurat med samme jeg så svaret ditt og fikk tatt med pumpe til meg.

Satser på at det blir i orden med det.

Blir oppgitt når jeg ikke får det til og ikke vet hva og hvordan.angry2

Kjempefint at du tar deg tid til å svare. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Vraket bilen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 bar = 14.5 psi og 1 psi = 6.9 kPa. 1 bar = 1 kg/cm2 = 101 kPa.

Etter regulator skal du som sagt ha 6-6.5 bar, noe som er ca 90 psi og 650 kPa. Mål gjerne også trykket inn til regulatoren (rett fra pumpen), det skal være en del høyere, gjerne 10 bar.

Om du bytter pumpe så kan du ikke bruke pumpe fra biler med Monomotronic da den leverer 1-1.2 bar ;)

 

Bare lurer; Hvorfor skiftet du motor og hvilken motor stod det i bilen før? Hvilken årsmodell er bilen og hvilken årsmodell var det på bilen motoren kommer fra?

Motorkoden står forresten helt øverst på blokka, ca rett under tennplugg 3-4. To eller tre bokstaver etterfulgt av seks siffer. Mest sannsynlig NG på din.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår