Gå til innhold

Problem med min Audi a4 2.0

Ranger emnet

Scumdogmillionaire

Anbefalte innlegg

Hei. Begynner innlegget med å understreke at jeg desverre har lite peiling på bil.

For 2-3 mnd siden, var bilen tom for strøm, dvs, den var så tom at det gikk ikke an å låse opp sentrallåsen med knappen på nøkkelen.

Lada bilen en natt og dagen etterpå startet den, men noen dager senere var samme skjedd. Etter noen anbefalinger om at det var nok batteriet som var gammelt og det måtte sikkert skiftes, kjøpte jeg nytt batteri på Biltema. (Var skeptisk til kjøp av batteri på biltema generelt men det ble sagt at det var god kvalitet) Nå skal det også sies at jeg hadde kobla til en subwoofer på batteriet så den kobla jeg av og fjerna når jeg satt inn det nye batteriet egentlig bare for at ingenting annet skulle bruke strøm.

Og til problemet, for noen dager siden skjedde det samme igjen, 2-3 mnd gammelt batteri? Helt dødt? Ingen subwoofer koblet til? Noen som har vert borti samme problem evt vet hva som kan stjele strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er å kople på et tangamperemeter på plussledningen fra batteriet, evt et multimeter i serie (mellom pluss- eller minuspol og tilhørende polsko) for så å se hvor mye strøm bilen trekker når ingenting er på. Får du et unormalthøyt strømtrekk så ta ut en og en sikring og følg med når strømtrekket dropper til nær null. Du vet da hvilken sikring strømmen går via og har da ringet inn problemet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider