Gå til innhold

Passat 1.9 Tdi 4x4 Mister turbo trykk

Ranger emnet

Chriiss

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en passat 2001 modell 1.9 tdi 130 hk.

I dag så skjedde det noe rart, lå i 6 gir og skulle gasse på litt, så skjedde det ikke noe i det hele tatt. måtte gire ned, men skjedde forsatt ingen ting.

Stopp bilen og starta den igjen da hadde jeg turbo trykk igjen. Men det skjedde liksom ikke før 2200 ca da starta turbo lade.

Men så kutt turbo igjen litt senere når jeg lå på ca 2.500 rpm skulle gasse litt på.

Noen som har vært bort i det her før ?

Turbo trykke kommer liksom alt for seint syns jeg, kommer ved 2300-2500 starer den og lade.

Kan det være turboen som er sliten ? Den har vel gått 275000 ca . Eller kan det være noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke gjort,en mekaniker av meg så at det var 2 låse muttere(oringer) på fra intercooler og inn til innsuge som var ødelagt. Kan det ha noe si ? Bestilte vaffal ny. lest mye her nå, noe som sa at man skulle prøve ta llm ? For se om bilen gikk bedre .

Når jeg kjøre litt skal gasse på så er det liksom null respons,men så fort jeg starter bilen på nytt så er det mere futt,men det skjer liksom ikke noe før 2200-2400 ved neste 3000 er det full ¨trøkk¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøre litt skal gasse på så er det liksom null respons,men så fort jeg starter bilen på nytt så er det mere futt,men det skjer liksom ikke noe før 2200-2400 ved neste 3000 er det full ¨trøkk¨

Ta diagnose, høres ut som bilen går i nød. Gjerne grunnet for høyt ladetrykk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...