Chriiss Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hei jeg har en passat 2001 modell 1.9 tdi 130 hk. I dag så skjedde det noe rart, lå i 6 gir og skulle gasse på litt, så skjedde det ikke noe i det hele tatt. måtte gire ned, men skjedde forsatt ingen ting. Stopp bilen og starta den igjen da hadde jeg turbo trykk igjen. Men det skjedde liksom ikke før 2200 ca da starta turbo lade. Men så kutt turbo igjen litt senere når jeg lå på ca 2.500 rpm skulle gasse litt på. Noen som har vært bort i det her før ? Turbo trykke kommer liksom alt for seint syns jeg, kommer ved 2300-2500 starer den og lade. Kan det være turboen som er sliten ? Den har vel gått 275000 ca . Eller kan det være noe annet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Har du sjekket vakum slangene i motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriiss Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Nei det har jeg ikke gjort,en mekaniker av meg så at det var 2 låse muttere(oringer) på fra intercooler og inn til innsuge som var ødelagt. Kan det ha noe si ? Bestilte vaffal ny. lest mye her nå, noe som sa at man skulle prøve ta llm ? For se om bilen gikk bedre . Når jeg kjøre litt skal gasse på så er det liksom null respons,men så fort jeg starter bilen på nytt så er det mere futt,men det skjer liksom ikke noe før 2200-2400 ved neste 3000 er det full ¨trøkk¨ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Når jeg kjøre litt skal gasse på så er det liksom null respons,men så fort jeg starter bilen på nytt så er det mere futt,men det skjer liksom ikke noe før 2200-2400 ved neste 3000 er det full ¨trøkk¨ Ta diagnose, høres ut som bilen går i nød. Gjerne grunnet for høyt ladetrykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 ganske sikkert lekasjen din som gjør at den går i nød.. tipper for lavt eller ustabilt trykk i innsug. men ta en diagnose vist de ikke hjelper med nye oringer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Høres også ut som treg VNT mekanisme på turbo. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 10, 2012 Rapporter Share Skrevet November 10, 2012 Hadde samme problem på min 110hk tdi der var det lekasje i vaumslangene. den kuttet (nødmod) av og til ved pådrag. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.