Gå til innhold

94mod audi 100 2,6 V6 - oljetrykkslampe blinker, cruisecontrol ++

Ranger emnet

Espen Næss

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg en 94mod audi 100 2,6 v6.

spørsmålet er da... oljetrykkslampen blinker konstant heletiden. og lurer på hva dette kan være. været sånn siden jeg kjøpt bilen.. han som solgte meg bilen sa at det muligens er feil med sensor. hvordan kan jeg fikse dette? og evnt hvordan få varsel lampen til å slutte og blinke? vær gang jeg vrir om tenninga så piper alarmen for varsel lampen. ingen tegn til at oljetrykke skal være borte på motor da vi kjørte i fra trondheim til mo i rana.. kommer også varsel på bremseklossene. det er litt merklig siden alle er så og si helt nye..

Andre spørsmålet er at cruice control`ern sluttet plutselig og virke under kjøring. har sjekket sikkringer osv. kan det være at det er selve hendelen som er deffekt? hadde vært kjekt og nullstillt hele systemet egentlig. men det er vell ikke smart å gjøre :)

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvertfall sikkert; Du er ikke mye glad i motoren din siden du fortsetter å kjøre uten å sjekke om det faktisk er lavt oljetrykk.

På oljefilterbraketten (venstre framme på motor) har du to trykkbrytere. Sjekk disse samt at ledningen til begge sitter på og har kontakt. En er NC og verdi på 0.25 bar (blå) og den andre NO og verdi på 2.5 bar (rød).

Slitasjevarsler som blinker i ny og ne kommer av dårlig kontakt, mest sannsynlig i plugg ved fjærbein, en på hver side.

Tegning over CC

http://www.keepandshare.com/doc/3147364/13-cruise-control-circuit-pdf-quattro73?da=y

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda er glad i motoren jeg :) i følge han jeg kjøpte den av så hadde den vært sånn siste 5000km. men så vet jeg ikke hva jeg skal tru på heller da. har vært rett alt det andre han har fortalt. men skal ut og sjekke ledningene med en gang. hva kan jeg gjøre vist jeg evnt har lavt oljetrykk? har vurdert oljetrykkmåler bare for og være på den sikkre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å måle når motor ikke er i gang, du skal da måle jord på blå (0.25) og brudd på rød (2.5).

Trykkbryteren for 0.25 bar skal ikke gi ut jord når oljetrykket er over 0.25 bar.

Trykkbryteren for 2.5 bar skal gi ut jord når trykket er over 2.5 bar.

Om dette ikke stemmer så skift den bryteren som ikke stemmer med det over. Om fortsatt feil så har du for lavt oljetrykk. Om det stemmer og du fortsatt får varsel så sjekk ledningsnett.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...