joakimlt Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Heisann! Har min C4 Audi 100 2.3E (ikke quattro) som håndbrekket kun fungerer på ene siden på... Det fungerte på begge før, men nå låser det kun på høyre side mens venstre går lett rundt. fikk bilen opp på bukk å så på det i sta, da beveger begge wierene og begge armene på caliperene seg like mye, men fortsatt kun håndbrems på høyre side mens fotbremsen fungerer perfekt på begge sider. Skiftet bremsevæske og smurte opp alt uten at det heller hjalp noe :/ Noen som har noe tips? Er bra med klosser/Skiver på begge sider ;) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Håndbremsdeler er helt mekanisk, luft i systemet skal derfor ikke kunne påvirke dette. Fungerer bremsene som de skal på venstre side når du bruker fotbremsen? Har du prøvd å betjene håndbrekket en mengde ganger for å se om det da etterhvert tar bedre på venstre side? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Fotbremsen fungerer perfekt hver gang og det er ikke mange prosent forskjell på sidene bak ;) Håndbrekket har jeg brukt flere ganger daglig, så det blir ikke bedre, blir heller værre, for jeg mener at det virket på begge sider for noen måneder siden ;) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Bytt caliper eller overhal den du har :) Rep.sett koster ca 150 inkl frakt på ebay.de http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html#post2935149 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Det enkleste er ofte det beste, spesielt når en ny caliper ikke koster mye mer enn en 600 på biltema ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 På min med quattro virker det kun på høyre, har kikket på det i kveld. Ser at wire på venstresiden ikke beveger seg når brekket dras til. Så her må wire ha satt seg, armen kan beveges fint med skrutrekker. Glidepinner til caliper går fint også. Er vel ekstremt trangt å skifte venstre wire har jeg forstått? Bilen har automat, fleste bruker kun Park uten brekk da. :thanks Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Er ikke så ille å bytte wire, må ned med varmeskjold over eksosen men eksos trengs ikke røres. Bytt begge wire når du først driver på. SierraTyphoon sier at caipere fra Biltema er billige, noe som forsåvidt er riktig. Det han ikke sier er at de er ubrukelige da de kun varer i 1-2 år før håndbrekkdelen på de er stuck - igjen. Jeg har gitt opp Biltema sine calipere etter å ha gitt de tre sjanser - alle uten hell, alle like ubrukelige. Har nå tre av denne typen som er kassert, mens har renovert de gamle og de fungerer som smurt :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Hvis du bestemmer deg å bytte caliperen, kan jeg tilby deg en ny av merke Budweg, TRW, Bosch eller FTE til en god pris. ;) Send meg en PM om du er interessert. TRW for eksempel vil koste like mye eller mindre enn den på Biltema, men tror den er av mye bedre kvalitet. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2013 problemet mitt var at gjengene gikk dundas til håndbrekket, kjøpte ny på biltema som varte i max 10 dager før gjengene skjærte seg så den gikk tungt, + at den ikke virket en god stund før jeg hadde sliti ned klossa en god del igjen.. kvalitet?.. Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Gjengene skjærte seg? Hvilke gjenger? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Prøv det som er (nesten) gratis først! Sprut olje inn langs wireren/e så langt du kan, dra i den som sitter fast helt til den løsner. Der wiren deler seg til hver side av bilen bør du passe på at det er løst og fritt for rust, smør det du kan der også. Der det sitter godt fast bruker du gjerne tynn olje for å løsne, automat olje, eller motorolje blandet m/ diesel. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepsimaxguy Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Kan være armen nede på dekket. Ta en hammer og dunk på den men en annen drar brekke opp og ned, husk og guff på med wd40 :) Siter Go big or go home! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 WD-40 er en særdeler midlertidig quick fix, det samme gjelder 5-56. Fungerer en liten stund for så å bli enda verre enn før ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepsimaxguy Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Silikon spray da Siter Go big or go home! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Silicon er godt for plast og gummi mm. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg