Gå til innhold

Vurderer kjøpe av Volvo V40 2004 mod - råd/erfaringer?

Ranger emnet

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Har funnet en 2004 modell, Volvo V40 1,6/109 Hk, Business Premium til under 80k, med 140 000 på telleren.

Ikke voldsomt stor motor, men ser ut til å være velholdt og godt utstyrt. I følge eier er det ingen rust, og nylig gått gjennom EU-testen uten annmerkninger. Hva bør jeg se etter? -har det vært problemer med dise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikkje til spesielle feil på dei modellene. So sjekk det vanlige ved bruktbilkjøp.

Er greit å sjekke når neste service er, kva slags service det er og kva stand dekka er. Det kan bli litt utgifter snart viss bilen må ha service og nye dekk.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke ble gjort på 140.000 så skal den ha ny reg.reim på neste service (160.000/8år intervall), uten at det bør la deg skremme fra å kjøpe den :)

Ellers er det nesten ingen gjengangerfeil på disse. Jeg har hatt 3stk selv, og det eneste jeg har hatt problem med er lyktepussermotoren. Fase 1 hadde noe rust i bensinpåfyllingsluka, men tror det forsvant med fase 2 som denne er.

Tur og kjør/kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye har blitt skiftet nylig, bla. bremseklosser, dempere osv. Valgte å kjøpe bilen, siden den virket å være i veldig god stand. Reg reima fikk jeg ikke avslag på sidne han satte ned prisen med 10k til 79k tidligere, så den bytter jeg trolig i løpet av neste halvår. Veldig god service historikk, ingen svetting av olje, pen og hel som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Er siste utgave fra 2004 før den nye kom. Bilen er god å kjøre og jeg trives godt bak rattet. Eneste som irriterer meg er at jeg klarte å ripe opp leppa på fangeren foran samt fikk sprekk i den nå som snøen har kommet. Hvor får man kjøpt slike hen?

-når jeg har dere på nett, hva slags olje er denne glad i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider