Mercedesmann Skrevet Oktober 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Tenkte � kj�pe en Suburban � bruke som hytte bil, da veien opp til hytta v�r er skogsbil vei standard og e-klassen min f�r juling hver gang vi skal opp der. I det siste har jeg byttel�nt bil med naboen som har en 1990 sub 6.2d. Bilen tar seg godt frem synes jeg og har god plass til hva man m�tte ha med seg. tenkte da � kj�pe en sub siden de er i en overkommelig prisklasse, n�r man bare skal ha en ekstra bil. Det jeg da lurte p� er om jeg heller burde g� for en 6.5td, tenker da p� 95-96 modell. Jeg har ikke kj�rt sub med dette karroseriet, men de ser litt mer komfortable ut synes jeg. Hvor mye bruker en 6.5? Hva mener de som kj�rer suburban, 6.2 eller 6.5? Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Hva skjedde her da tro? Hmm.. vi prøver igjen. Tenkte å kjøpe en Suburban å bruke som hytte bil, da veien opp til hytta vår er skogsbil vei standard og e-klassen min får juling hver gang vi skal opp der. I det siste har jeg byttelånt bil med naboen som har en 1990 sub 6.2d. Bilen tar seg godt frem synes jeg og har god plass til hva man måtte ha med seg. tenkte da å kjøpe en sub siden de er i en overkommelig prisklasse, når man bare skal ha en ekstra bil. Det jeg da lurte på er om jeg heller burde gå for en 6.5td, tenker da på 95-96 modell. Jeg har ikke kjørt sub med dette karroseriet, men de ser litt mer komfortable ut synes jeg. Hvor mye bruker en 6.5? Hva mener de som kjører suburban, 6.2 eller 6.5? Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2012 Hvis du føler du ikke har bruk for mer kraft enn 6.2d gir så gå for den. Her er det meste mekanisk, mens på 6.5td er alt elektrisk. 6.5td går litt bedre men ikke mye. Fødepumpe, PMD, IP, dyser er noen av svakhetene til 6.5td og det er ikke billig å fikse. Men ja, Sub fra '93 er mye bedre å kjøre da den ikke har bladfjører foran. Kjøp en 6.2, bytt olje og filter regelmessig på motor og gir, ha litt 2taktsolje i dieseltanken ved hver fylling. Bytt dieselfilter hver gang du bytter olje på motoren. Bytt dysespisser om disse har gått over 200000km. Gjør dette så går de langt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Takk for et utfyllende bra svar! Da blir det nok å gå for en 6.2. Det var egentlig det jeg ville høre siden jeg skal av gårde å se på en 90 modell på fredag. Er den sånn som jeg ser for meg så blir det nok bil tenker jeg. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2013 Da har jeg kjørt Suburban ca 3 måneder og må si jeg er veldig fornøyd med denne gamle bilen. Forbruket er ikke høyere enn e-klasse med v8. Faktisk litt lavere. Den er stiv og jævlig, men fremkommeligheten er jo bare helt rå. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.