Gå til innhold

Bytte bensinpumpe Audi A4 97mod

Ranger emnet

Audi80`

Anbefalte innlegg

Audi A4 1,8 avant 97mod

Skulle bytte drivstoffpumpe i dag, trodde dette skulle være fort gjort...: Uhhmmwhat?:

Eneste som hadde pumpa på lager var Bilextra.

BOSCH - Ref: 0 986 580 161

Fuel Pump BOSCH - 0 986 580 161 for your car lowest prices - Engine compartment - Air/Fuel feeding system - Fuel Pump - Fuel Pump - 0 986 580 161

Dette er kun pumpa. Får ikke den gamle innfestingen til å passe på denne... Er tre ringer med "gummibelger" mellom for fjæring. Noen som har prøvd å montere denne pumpa, og vet om den skal passe?

har vært våken sykt lenge pluss at det er bekkmørkt, minusgrader og har en sykt dårlig lommelykt, så mulig det bare er jeg som er problemet:wonder:

På bildene på Vagcat pluss Mekonomen ser det ut til at pumpa er en stor del. Stemmer dette? Isåfall er det vel kanskje enklest å levere tilbake dritten på bilxtra og kjøpe en annen pumpe: Deng

La også merke til at den slangen som går inn på pumpa var flat. Kan dette være grunnen til at jeg har hatt et fryktelig vacum i tanken?

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tulballet i tanken ser slikt ut:

http://www.justgermanparts.co.uk/ekmps/shops/justgerman1/images/audi-a4-b5-1997-2000-facelift-1.8-5v-in-tank-fuel-pump-vdo-8d0201319-1501-p.jpg

Når jeg kjøpe ny pumpe fra NBS så fikk jeg med hele pumpe delen som er på bildet.

Og slangene skal ikke være flat, så kan være derfor du har hatt vacum problemer.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert inn Bilxtra pumpen og bestillt ny fra NBS :thumb

Forseglingen på Bilxtra pumpa var forresten brutt når jeg kjøpte den , så jeg er vel ikke den første som har stått og plagdes med den.

Fulgte lokket og slangen med altså? Hvis ikke må jeg vel dra på Audi og se om de kan skaffe ny slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAARRRRRRGGHHHHHH!!!!!!!

Mulig jeg er over gjennomsnittet retarded, men den pumpa passer fa.. ikke den heller!!!!

Bensinpumpe, elektrisk - norskbildelsenter.no

Den er ikke lik pumpa som sto i der fra før....

Med rå makt og vold har jeg fått den i åpninga til pumpehuset, men nå vil den hverken opp eller ned.

Den skal helt ned ja?

Er akkurat litt for trangt mellom toppen av tanken og pumpehuset. Pumpa blir liggende litt på skrå og går derfor utenfor i bakkant.

Er det noe triks her? Kan "snurre" den rundt, men hjelper ikke.

Er ca 1/3 av pumpehuset som vises i åpningen. Lurer på om at kanskje hele tanken er skeiv. Varierer litt, men tanken tar bare 35-40 liter når bilen går tom for bensin. Er det en mulighet at tanken har implodert pga vacuum?

Vurderer å kutte vekk plastkanten på toppen av pumpa for å få den "rett" i åpningen. Den har vel ingen annen funksjon enn å gjøre det ekstra trangt...

Forslag? (Utenom å skru den gamle pumpa pent på plass, levere bilen inn på verksted og late som om dette bare har vært en drøm og at jeg fortsatt har litt teknisk innsikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag igjen, i dagslys og et hode som ikke var sløvet av å ligge med nesa godt ned i tanken et par timer:-)

Måtte demontere pumpa. Tok av den ytterste tykke ringen og pælma den. Neste ring trakk jeg over pumpa slik at den ble liggende rundt slangen mellom lokket og pumpa. Så må pumpa mokkles på plass. De tre "gummibelgene" på ringen som enda henger på pumpa skal treffe festene nede i tanken, uten å falle av og ned i tanken. (Etter 20-30 forsøk blir man ganske god til å fiske dem opp fra tanken;-) )

Når disse tre er på plass trer man ringen som henger over slangen ned på pumpa. Her skal man og treffe med tre gummibelger pluss at hele greia skal klikke på plass til slutt. Viktig å ikke miste tålmodigheten her og røske opp hele dritten og forsøke å sette det sammen før man setter pumpa ned i tanken. -Da må man nemlig begynne å mokkle med de tre første gummibelgene 20-30 ganger til...

Plagdes forresten noe helt sykt med pakningen til tank lokket. Et tips her er å dyppe den i bensin før man setter den på plass.

OOOOOOG DER slo det meg plutselig at da sitter vel innfestingen til den gamle pumpa enda fast i åpningen til tankhuset... Da er det vel ikke så rart at den nye pumpa ikke passa... damndamn

Endret av Audi80`

Lenke til kommentar
Del på andre sider