Gå til innhold

Bytte motor på baggasjetrekk w211 stv 2005-mod

jorang

Anbefalte innlegg

Heisann,

Motor/ drivmekanismen på trekket i baggasjerommet lager stygge lyder og må skiftes. Verkstedet hevder at skiftingen tar minst 3 timer. Dette synes jeg høres svært mye ut. Med en verkstedpris på 1100 + mva + forbruksmateriell + diverse etc så tenkte jeg forsøke meg selv på denne utskiftingen

Har googlet endel for å finne ut hvordan elmotor/ drivverk skal demonteres og skiftes, men har ikke funnet noen særlige "bruksanvisninger" for hvordan dette gjøres. Har også forsøkt å søke her på forumet uten å finne noe

Noen som har tips til meg om hvordan dette gjøres...? Finnes info på nett noe sted som kan være nytting?

Takk!

jorang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ble en smule skeptisk når verkstedet først sa "Det holder med en time" for deretter å ringe tilbake å si at "Mercedes har en standard på dette som sier 3 timer - så da blir det 3 timer"

Vil du si at dette er noe for en noob? Hva er mest riktig for et verksted - 1time eller 3 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, må si det virker som et mer eller mindre uprofesjonelt MB-verksted. Det stemmer at MB-tyskland setter opp standard tider som representere gjennomsnittet av tiden som blir brukt på hver enkelt jobb. Så her kan det gå i pluss eller i mye minus tidsmessig, det kommer an på hver enkelt mekaniker, eller om ting sitter fast, knekker, eller andre problemer som man kan støte på oppstår.

Samt at man da skal kunne gi kunder faste priser og forholde seg til. Slik at det ikke blir som ved uavhengige verksteder der man får prispåslag vist mekaniker har brukt lengre tid en avtalt/forespeilet på forhånd.

Men nok om det.

Om du er kapabel for jobben er vanskelig for meg å si. Man kan vell si at en som har skrudd litt selv tidligere bør takle jobben greit. Da tenker jeg skiftet skiver og klosser, skiftet cd-spiller og slike ting. Bare å sette av godt med tid, ha en plass å stå, inne ikke ute. Og ikke vær redd for å prøve. Du vil ha behov for TORX-verktøysett og ett kopp/pipesett med skralle. Husker jeg riktig så er det noe trangt rundt mekanismen pga tak trekket skal egentlig nesten helt ned, men det går med litt jobbing. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...