ChrisB Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Hei. Jeg har en BMW som jeg har tenkt å bytte motor på. Den motoren jeg har tenkt å sette i er fra en Volvo 850, fremhjulstrekk. BMW'en er som kjent bakhjulstrekk, så det jeg skulle hatt hjelp til er om noen kunne ha svart meg på hva jeg trenger å gjøre for å få girboks og clutch til å passe? Bytte eventuelt til hvilken type girboks? Adapter? Håper virkelig noen har litt erfaring å mulighet til å hjelpe meg her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 det er mange som setter den femmern i 240 og 740, da bruker de no adaptere ja, men er nok myyye enklere og få tak i en annen bmw motor og sette i, dessuten er ikke den femmern fra volvo noe spesielt sprek heller, enten 144 hester eller 170 i 20V. er det T5 motorn blir det noe annet såklart :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Clutchus og girkasse fra Volvo 960/V90 med 3,0. Passer rett på motoren, men ca håpløst å få tak i Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisB Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 hei bare lure litt det e en 850 10v dhoc 93mod e det 144hk eller je fikk høre at 240 girkasse passe rett inn stemmer det eller håper at du ka svare meg på det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Ville heller satset på en 6'er fra BMW. De 5'erene der er late uten sneglehus, selv 170 hester'n! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Og tørste... Bunnpanna må du vel sveise om(korte inn) den til B6304. evt. lage sjøl... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg