Hot Rod Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by MrHappy Der må jeg si meg litt enig og litt uenig... det er fakitsk ikke moren sin skyld, men valget av livspartner kunne vært vurdert litt nøyere ja..... Men å la han være alene med datteren.... det var dumt ja!! Pass på nå så denne diskusjonen ikke sklir helt ut!!!! Meningen var å sette fokus på de etterlatte og sette fokus på hvordan samfunet har blitt. Er enig i at vi ikke lar dette skli ut. Skal derfor IKKE dra noe politikk inn i dette. Å skylde på samfunnet KAN hjelpe på sikt. Ikke her, idag, nå. Her, idag, nå er faktum at noen er psyko-tryner og hvis jeg ikke tar hensyn til det ved å bruke hodet mitt, kan jeg eller mine bli rammet. Mine handlinger eller mangel på sådanne har DIREKTE innvirkning på mitt og mines liv. Og dessuten: hvis jeg først blir rammet er det for sent å skylde på noe(n) som helst. Da har det skjedd. Dette tenker for få over. Særlig endel av de som har barn. (Eller endel av de som kjører som idioter.) Vet også litt om dette pga at mine nærmeste naboer er narkomane med et lite barn som nå heldigvis barnevernet har tatt i fra de. (Uten å sammenligne med drapssaken, selvfølgelig) Når det gjelder moren til den drepte 11-åringen, er antakelig den verste straffen hun får, bebreidelsen. Og det kan være verre enn noe annet. Mener ikke at hun skal straffeforfølges på noe vis, men jeg klarer ikke helt å forbarme meg over henne. Beklager. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 Originally posted by LilleGud så du mener at 40år+ i fengsel så påfølgende dødstraff ikke er nok ?? det som kommer til å skje er at han blir dømt til mellom 10 og 15 år. for så og slippe ut etter 5-8 år grunnet god oppførsel. og mens han sitter inne så har han "perm" osv. og han får mer dagpenger enn noen som er i militæret !! spør du meg så er det SYKT !! Har aldri sagt at jeg mener maks straff i norge (21år) er nok... på langt nær.... hadde det ikke vært for at han sannsynligvis vil leve altfor bra i fengsel i Norge skulle han vært bura inne for livet... Ingen er så hatet i fengsel som de som soner for sexdrap på barn... problemet er at de blir jo flyttet på enerom av hensyn til deres egen sikkerhet (ref baneheia gutta) Nei,straffe koloni på Jan Mayen resten av livet hadde vært mere passende,mener det er værre enn døds straff,fordi han vil da ha resten av livet til å tenke på hva han har gjort + å leve med det Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 Sånne folk skulle blitt sendt til forsøk av diverse ting, slik at dyra hadde sluppet fri fra det helvete. Ja til forsøk på mordere, nei til forsøk på dyr! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2002 Norge skulle hatt et like strengt og effektiv rettsystem som Kina. Hvis noen blir funnet skyldig i voldtekt eller drap, blir de henrettet innen 5 dager. Det kaller jeg effektivitet. Og ikke minst er det effektivt. De får enkelt og greit et nakkeskudd med en 9mm glock. Smertefritt og kjapt. Ikke noe strømstol eller gift som torturerer folk til døde. Det bør jo påpekes at rettsikkerheten bør være som i den vestlige verden, og ikke som i Kina :eek: Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg