Gå til innhold

Utbytte av fabrikkmonterte høytalere - bedre lyd for 2000 (yaris 04)

Ranger emnet

stianfoldnes

Anbefalte innlegg

Toyota Yaris 2004 1,3 Sol Aut

Jeg vil forbedre lydkvaliteten i bilen, har 2x 4" i nedre del av fører og passasjer sete foran og 2x ?" i dashbordet.

Vil gjerne bytte disse 4 papp høytalerene som bare spiller helt på tryne.

1-din's enheten jeg har er av denne typen:

Eonon G1310E, 1-DIN spiller med 7" skjerm og GPS - Eonon Norge

Har ikke lyst å spandere mer en 2000kr.

Hva trenger jeg? Høytalere, kabler osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de bilene jeg har byttet ut høytalene i dørene så har ikke jeg skjært ut noe. Er bare å skru av dørtrekket, skru ut de originale høytalerne, montere adapter ringen og skru på plass den nye høytaleren også sette på plass dørtrekket. Skal se originalt ut

Men nå har jeg aldri rørt en yaris før, så er ikke 100% sikker på hvordan de har gjort det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de bilene jeg har byttet ut høytalene i dårene så har ikke jeg skjært ut noe. Er bare å skru av dørtrekket, skru ut de originale høytalerne, montere adapter ringen og skru på plass den nye høytaleren også sette på plass dørtrekket. Skal se originalt ut

Men nå har jeg aldri rørt en yaris før, så er ikke 100% sikker på hvordan de har gjort det der

Sånn ser det ut:

optimized20121020162708.jpg

optimized20121020162744.jpg

Vis jeg selger min spiller blir det nok en Pioneer med Dab+ jeg ser etter, men takk for tilbudet :)

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste for deg hadde vel vært å dempet døra godt og satt inn en 6.5" midbass / bass høytaler, og satt inn et sett med 4" full tone høytaler på dashbordet :)

gallery_13937_566_10943.jpg

Bor jo så klart litt dyrere, men lyden blir også bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant også mer stoff til deg her. Her kan du også se at det er god plass til å montere høytaler bak dørtrekket og hvordan man demper døra

teamSPB Install into a Toyota Yaris : ICE / Security / Insurance | Fiesta Forums

Takker for hjelpen, fått god hjelp her :D skal ta å investere mer en 2000,- etter inspirasjonen jeg har fått her. :P

Så 2x6,5" Bass høyttalere i nedre del av front dørene, 2x4" Fulltone høyttalere, dempet døren, ny spiller.

Blir jeg nødt å trekke nye kabler, noe med større tverrsnitt? har ikke åpnet døren ennå så er ikke helt sikker på det ennå, men regner med jeg får det til. Om dere ser noe guide til dette så jeg ikke brekker noen klips hadde det vært konge, prøvd å google litt og har ikke funnet noe enda..

Noe tips til gode Midbass/bass høytalere 6,5" set, Fulltone 4" set og evt forsterker?

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.5" Tang Band W6-1139SI 6-1/2" Subwoofer 264-832 verdt hver krone og litt til.

4" Tang Band W4-1337SD 4" Titanium Driver 264-848 knallbra 4" som spiller helt ned mot 60hz :)

Til dette så vil du trenge en god 4 kanals forsterker og dele aktivt, denne forsterkeren er fin: http://autodesign.g5.nsn.no/forsterkere/mosconi/one-serien/mosconi-gladen-one-1204

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.5" Tang Band W6-1139SI 6-1/2" Subwoofer 264-832 verdt hver krone og litt til.

4" Tang Band W4-1337SD 4" Titanium Driver 264-848 knallbra 4" som spiller helt ned mot 60hz :)

Til dette så vil du trenge en god 4 kanals forsterker og dele aktivt, denne forsterkeren er fin: Mosconi GLADEN ONE 120.4 - Autodesign AS

De var billig :) den 6,5"'en bygde ganske mye ut bak, vil jeg få plass til den i døra?

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bygger nok drøye 9cm, så du må nesten demontere og måle hvor mye plass det er der, husk å måle med vinduet nede hvis det evt kommer i veien ;) Disse høyttalerene har også en ganske stor slaglengde, så det bør være endel klaring mellom høyttaler og gitter også. Men så spiller de til gjengjeld som en ok 8" bass.... minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider