Gå til innhold

Problemer ved ettermontering av xenon.

Ranger emnet

Hansien

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem etter jeg monterte xenon i bilen min, og det er så enkelt som at det knapt er lys i varsellampa for hovedlyset.

Etter litt googling fant jeg ut at mange hadde montert en motstand i mellom ballasten og bilens ledningsnett. Men dette hjalp ikke meg i det heletatt når jeg monterte dette i stad.

Noen andre tips eller råd?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fultlys meiner du fjernlys? Hovedlysene tolket eg som nærlys.

Man bruker vanligvis ordene nærlys og fjernlys.

Har bilen din pærevarsler? (gir beskjed når ein pære er er defekt)

Er det pærevarsler på dei pærene du har montert xenon i?

Kva slags xenonkit har du montert? (jo meir info jo bedre, link er best)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fultlys meiner du fjernlys? Hovedlysene tolket eg som nærlys.

Er både fult og nær i samme pære. Glemte å nevne i første innlegget at det er H4 så det er bare ei pære for nær og fult

Man bruker vanligvis ordene nærlys og fjernlys.

Det varierer i fra person til person. Men nå er det ikke dette tråden handler om.

Har bilen din pærevarsler? (gir beskjed når ein pære er er defekt)

Er det pærevarsler på dei pærene du har montert xenon i?

Kva slags xenonkit har du montert? (jo meir info jo bedre, link er best)

Nei

Nei

Husker ikke produsent i farta, ei heller fant jeg igjen boksene til settet så det kan jeg ikke svare på. Men med mindre feilen ligger i selve settet så tror jeg nok ikke dette er relevant. Flere som har xenon fra samme produsent her oppe som ikke har dette problemet, men det er jo i andre biler enn den jeg har.

Problemet er som sagt at varsellampa/indikatorlyset/det blåe lyset som sier i fra når fultlysene er på, er svakt. Akkurat som om det ikke får nok strøm.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So du har eit h4 sett med xenon i både nærlys og fjernlys. Da har du vel ei metallplate som beveger seg når du skifter imellom nærlys og fjernlys?

Lyset lyser som det skal, so det er berre den blåe fjernlysindikatoren i instrumentpanelet som lyser svakt?

Ellers har eg ikkje koblet opp h4 xenonkit, so eg veit ikkje om det finnes fallgruver der. Er det 35w? Er lysa minusstyrt?

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis so får pæra 12v for å lyse. Ei h4 pære er tilkoble jord på den eine pinnen. Når ein av dei andre pinnene får 12v so lyser nærlyset. Får den siste og 12v, har ein fjernlys.

Ved minustyrt, so trur eg at det er 12v på alle kontaktene når lysa er av. So blir ein pinne tilkoblet jord når nærlyset skal være på. Veit ikkje heilt korleis det er med fjernlys. (1 eller 2 pinner til jord)

Dette kan eg ikkje mykje om, men satser på at opplysningene er rette. Har ingen anelse om minusstyringen kan skaffe problemer. (om du har dette)

Er og nokre biler som ikkje liker xenonsett pga at den høge spenningen kødder med det originale elektronikken. Har du flytta litt på ballasten for å sjekke om hjelper? (hjelper antagligt ikkje, men er vel fort gjort å teste)

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er jo forsjellige kitt noen for biler med canbus lysovervåkning andre for dem uten.. 35W Canbus Ballast | Bilbelysning.no - Nettbutikk for xenonlys, LED prer, DRL ...

Vet at noen plages med at varsellampe for fjernlys slutter å virke på vw når dem setter på xenon.

Er man plaget med at kitte forstyrer bilen skal vis disse hjelpe, har aldri testet dem selv..

Xenon HID Kit Canbus Warning Error Code Canceller Capacitor Decod

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider