Gå til innhold

Feil på S4?Noen som vet om vanlige feil?

Ranger emnet


KTM-Racing

Anbefalte innlegg

Har hatt inne 3 forsikringsbiler på jobben nå og alle har hatt de samme feilene, men om det er generelt på S4 vet jeg ikke.

 

Rustne bremseskiver bak og calippere som henger på brekket.

Bremseslanger bak.

Indre foringer bærearm og stabstag/casterstag foringer.

Lekkasje simmering bakkant veivaksel.

Automatkasse som slurer. (gjelder kun 1 stk)

Feil ved dørlåser og sentrallåsfunksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med sentrallås saken har jeg vel hørt flere nevne når jeg tenker meg om...

 

 

Generelt er jo rekke 5 turbo bilene noe som holder godt, derfor endel rævkjørte biler fortsatt "holder sammen" - som igjen gjør at du skal være EKSTRA påpasselig. Regn glatt med 30k i rep på en slik en, gjør iallefall jeg.

 

Videre har vel endel hatt problemer med gass etc i airconditionet, danner seg noe muggaktig drit.

 

Turboene KAN være modne for bytte rundt 200 000km også, og så er det en GOD del km snusking på disse... de fleste er jo også fra Tyskland. Faktisk så importerer tyskere bilen hjem igjen da vi i Norge har en god del av disse.

 

EDIT;

generelt sett er hvitskilt bilene bedre holdt pga familiefedre etc som har kjøpt disse. Ergo vedlikeholdt generelt annerledes enn varebilene. Finnes 110% unntak av regelen men ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen er vel den største feilen på dem. Ellers er det svært lite "svakheter" på en S-Audi i det hele tatt, men som på alle motorsterke biler med 10-12 år fartstid gjelder det å få oversikt over tilstanden på slitedeler så du vet hva du kjøper.

 

Foringer, dempere, bremser, servicehistorikk og reg.reim skift (120' intervall, inkludert vannpumpe),

 

Ladetrykk og tilstand på turboen på 2,2T. Skru av innsugsslangen og kjenn etter slark i turbinen.

 

Oljeforbruk på 92+93 S4 V8 er skummelt. V8 nyere enn det er forbedret utgave og har ikke problemer med det.

 

Servopumpene er kjent for å svette litt, finnes repsett om du leter, styr unna automatkasser på 2,2T utgavene, på V8 utgavene er det ikke noe problem.

 

Drivverket er stort sett umulig å ødelegge, bilene er helgalvanisert så med mindre den har vært skadet finner du ikke rust på dem.

 

Det finnes alt mulig av brukte deler å oppdrive, så kan du skru litt selv har du en kanonbil med mye moro for en latterlig billig penge. Har stått avertert helt ned i 75' for slitne utgaver hvor du må regne med noen tusenlapper og arbeidstimer i rep.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sentrallås og bremser som svetter har jeg problemer med på min audi også..

Kanskje noe som audi har problemer med?

Men en sånn s4..de går bra?

Noe de kan sammenlignes med?

Altså av sportsbiler?

Satt på med en rs2 engang men dette er vel langt ifra s4 eller hva?

Audi 90 2.0E 88

KTM EXC 250 2002

 

www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

historien bak RS2 var at Audi leverte en Audi S2 til Porsche for litt mer værsting utførelse. Så Porsche har laget endringene på disse bilene i forhold til en original S2.

 

Speil og bremser er jo Porsche deler det også ;)

 

 

Mulig jeg tar feil, men mener at Cosworth i samarbeid med Quattro Gmbh har småplukket litt på 2.7T som står i RS4 - men jeg kan jo ikke si noe sikkert, da ender man jo bare opp med grinete medlemmer som skjeller en ut på dette forumet...

 

 

 

Tidligere konsersjef (eller var det bare sjef for Audi?) Piëch (noe sånt han skrev navnet sitt) er fetter til Porsche familien, så det er noen sterke bånd der.

 

Dette var vel også litt av grunnlaget for at 928(?) var en Porsche med endel Audi deler, da den skulle produseres av Audi fabrikken. Men dette prosjektet ble kjøpt opp helt av Porsche, som selv kun kjøpte motoren fra VAG... så kom 924 og 944 (se på 944, de har "Golf 1 & 2" dørhåndtak, med VAG logo på bakside)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeLid

Mulig jeg tar feil, men mener at Cosworth i samarbeid med Quattro Gmbh har småplukket litt på 2.7T som står i RS4 - men jeg kan jo ikke si noe sikkert, da ender man jo bare opp med grinete medlemmer som skjeller en ut på dette forumet...

 

Dette var vel også litt av grunnlaget for at 928(?) var en Porsche med endel Audi deler, da den skulle produseres av Audi fabrikken. Men dette prosjektet ble kjøpt opp helt av Porsche, som selv kun kjøpte motoren fra VAG... så kom 924 og 944 (se på 944, de har "Golf 1 & 2" dørhåndtak, med VAG logo på bakside)

 

Det er vel sånn at ene halvdelen av cosworth, altså cosworth technology er eiet av audi og disse har "mekket" litt på 2.7T'en i rs4. eller er jeg ute å svimler litt nå?:)

 

og har ikke ihvertfall noen porche 944 audi femmere stående i seg?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår