Unimog411 Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Hei! Har en 300tdt som jeg ønsker manuellkasse i. Jeg har manuellkasse, pedalsett, mellomaksling, spakstell med overføringer, bremsevæskebeholder(for clutch), og selve svinghjul, lamell og trykkplate av en 250 20V. Passer svinghjulet rett på turbodieselen? Har tilgang på clutch, svinghjul, trykkplate av en 230TE(124). er dette bedre enn fra 250'n? takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Oktober 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 ja, svinghjulet skal passe rett på :) ville nok gått for det til 250'n. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2012 Så bra! Hva tror du om clutch? Kommer det til å slure? bør jeg kjøpe ny lamell og trykkplate? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Oktober 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2012 Hvis den er godt brukt, så ville jeg innvestert i en ny en, da sluring resulterer i direkte bannskap. :) Personlig hadde jeg plukka ut hele motoren før jeg hadde demontert og montert igjen, letter å være helt sikker på at ting passer da :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Har vært bytta en eller annen gang. Men slura ikke i det heletatt når jeg kjørte 250'n, men det er klart at 300'n har litt mer å gi. Ja, jeg har tatt ut motor og gear av 250'n. egentlig mye enklere å ta ut begge deler i på en gang. vanskelig å komme til skruene i bakkant som fester sammen motor og gear. Snakka med BOS i dag og de mente også at svinghjulet skulle gå rett over. :) takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Clutchen passa. spørst bare om den holder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Da har bilen fått manuellkasse. fungerer ganske bra, men må justere gear osv :) hvis noen har tenkt å gjøre samme girkassebytte, kan jeg svare på litt diverse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnarpf1 Skrevet Desember 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2012 Denne tråden var veldig nyttig, men har ett spørsmål, hva med det lagret som skal sitte i veivakselen som er til akselen i girkassen? om dere vet hva jeg tenker på? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2012 Det sitter i svinghjulet. I hvert fall på svinghjulet mitt. Lengden på akslingen ut fra girkassa kan variere, men har du svinghjul som passer girkassa, tror jeg du kan sette den på nesten hvilken som helst w124 eller 190,, uten at jeg kan si noe sikkert :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg