Gå til innhold

Gassen henger seg opp - Sharan 2002 1,9 TDI

Ranger emnet

pittbully

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste to ukene opplevd at bilen min fusker litt!

Det første som skjer er at bilen ruser seg når jeg starter den etter jeg har kjørt litt(altså varm bil).

Etter jeg har kjørt en stund så opplever jeg at gassen henger seg opp hvis jeg skal slakke av i en sving. samtidig som dette skjer så går temperatur-måleren ned på null.. Gassen henger som opp på en slik måte at den ikke mister turtall de første 4 sekundene, den øker ikke. etter 5 sekunder så går den sakte ned.. Etter en stund så går temp-måleren opp på normal igjen og bilen går som normalt..

Jeg har på følelsen at dette er elektronisk, og jeg vet at flere passat eiere har hatt samme feilen, men ikke funnet ut hva som er galt.

Dette skjer oftere for hver dag..

Noen pekepinner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Seint svar, men kanskje temperaturfølar på kjølevatn som er dårlig. Hadde problem med ein på passat, den rusa seg opp når eg starta bilen, og så roa den seg fint nedatt. Kun ved kaldstart, så eg veit ingenting om det slo inn på temperaturmålaren. (Eg reknar med det er motortemp målaren du nevner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint svar, men kanskje temperaturfølar på kjølevatn som er dårlig. Hadde problem med ein på passat, den rusa seg opp når eg starta bilen, og så roa den seg fint nedatt. Kun ved kaldstart, så eg veit ingenting om det slo inn på temperaturmålaren. (Eg reknar med det er motortemp målaren du nevner)

hei! du hadde delvis rett, det var topplokket/dekselet som var lekk. olje

n rant ned på føleren som da sendte feil signal videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider