2wd sedan Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Har satt på 2stk 1000 meter på min 2007 Opel combo. Har kjøpt ferdig ledningsnett på Biltema men de lyser veldig svakt. Lyser så vidt bedre en parklysene :wonder: Har prøvd å jorde de flere steder ink rett på batteriet men det hjelper ikke. Hvis jeg kobler styrestrøm rett fra batteriet lyser de bedre . Noen som har koblet på samme bil og kan gi meg noen tips/forklaring på hva jeg gjør feil ? Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Hvor tykke kabler er det du bruker? /følger med i pakka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Det er jeg ikke sikker på . Står ikke på pakka og jeg har ikke peiling men er ikke av den tynneste sorten. Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Har du satt pinne 30 til batteriet? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Ja med 30 amp sikring imellom Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Har du jorda lyktene da? Dvs ledning fra lyktehuset og til batteriet eller karosseriet? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Ja har gjort alt etter "boka" så det er derfor jeg ikke forstår hva som er galt . Sikkert bare en bagatell som jeg ikke ser . Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Prøv å mål strøm på batteriet, også sjekker du om det er det samme som du får ut av rele. Altså kabelen mot fjernlysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Skal gjøre et nytt forsøk i morgen . Jævlig irriterende altså !!! Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2012 (endret) Bare så du er klar over det, hvis du har 2x55w = 110w / 12v = 9,16 amp sikring. (Blir jo naturligvis 10amp) Endret Oktober 20, 2012 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Bare så du er klar over det, hvis du har 2x55w = 110w / 12v = 9,16 amp sikring. (Blir jo naturligvis 10amp) Sikringen skal dimensjoners til kabelen, ikkje utstyret som er koblet til. Mål spenningen til lyktene. Har du kanskje seriekoble lyktene? Begge lyktene skal ha ledning ifra reléet. Ingen ledninger skal gå imellom lyktene. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Tyder vel på seriekobling dette Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Ja er nok det som er problemet da . Var bare en ledning fra releet til lyktene . Da skal jeg legge opp en ledning til så løser det seg forhåpentlig vis . Takk for hjelpen ! Sier ifra hva utfallet blir med en kabel til . Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Er vel vanligt med 1 utgang på reléet til lyktene. (12v) Men vanligvis er det og med ein kabelsko med 1 plugg som skal på reléet og med 2 plugger på den andre siden. Dette er for å koble 2 ledninger til den eine utgangen på reléet Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Da var det i orden og feilen var 24v pærer. Stod 12v på esken så noen har vel hatt det gøy å byttet om i eskene . Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg