Gå til innhold

hel sveise karossori

Ranger emnet

Heggis

Anbefalte innlegg

Har søkt litt men har ikke funnet noe som kunne hjelpe.

har sett rally folket helsveiser karossoriet og da lurer jeg på om det lønner seg på en bil som skal brukes bane og til grisekjøring.

jeg og en kammerat har begynt og tenke på langtids prosjekter (volvo amazon og kadett c) så da er det like greit og få svar på alle tinga vi lurer på.

- vil det "lønne seg" vet det tar tid og er masse arbeid osv.. men det er litt av skjermen med et langtids prosjekt.

- er det eventuelt plasser man ikke skal sveise

- gjør det noe om sveisene blir slip ned (ikke skamslipt men.)

kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert

mvh

Stian friis Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte egentlig ikke dette til mitt prosjekt før jeg så bildet av denne. 240z karosseriet er ikke det stiveste orginalt og jeg får bilen opp på siden snart når jeg skal strippe den til bart metall under. da er det kansje like greit å bruke noen dager på å sømsveise den? blir chassi merkbart stivere?

3241weld_05.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen negative sider med hel sveising... uten om at ting muligens kan slå seg eller bli overoppheta (noe som ikke er for vanskelig og styre unna..) har sveisa litt før.. dvs jeg kan sveise i karossori plater.. har skifta kanaler osv før =)

er jo litt negativt at det tar sykt med tid men ellers er det vel bare posetivt. bilen skal ikke bli brukt frem og tilbake til jobb så comfår er nedpriotert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

schlasken : den 240'n tror jeg ikke går gjennom i norge uten videre :D

men er ikke vits i å hel sveise overalt.. det slår seg fort,tar tid,og trengs ikke... holder lenge å punkte opp kanaler feks..holder akkurat på å sveise opp en 242...sandblåst hele bilen under,baki, og motorrom...sveiser inn der det er rust..ikke noe mer...er ikke vits i å lage seg ekstra jobb...er ikke bra hvis det blir for mye helsveis..er "sundt" med litt svikt i kaross..type slik det er orginalt...

klart skal du har kun bane bil er det litt anderledes...

det var min mening :cool:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider